Skrivet av: Tuija | 27 mars 2009

Fredag

och en hel härlig helg framför oss! Kikat Let´s dance ikväll, ja jag zappade mellan en film o Let´s dance då. Barnen var upptagna med annat. Bakade en chokladtårta här ikväll, mums säger jag bara!

Varit iväg och valt tapeter, men jag vet inte om jag känner mig riktigt nöjd…Valde en brun/kaffefärgad tapet till köket..? Vad tror ni om det? Har väl alltid haft ljusare färger i köket men fastnade för den här, tänkte att det kanske kan se lite ombonat ut, men nu såhär efteråt så vette sjutton. Kan man ha så mörk tapet i ett kök?

Storhandlat, skönt att få det avklarat. Lönar sig i längden att göra det.  Tilda har varit hemma från skolan idag, hon har inte mått bra. Hon tog ju sprutan igår, så jag vet inte om det är en biverkning eller nåt annat. Nästa vecka ska vi inte åka in till sjukhuset för sprutan utan nu ska vi fixa härhemma. Igår var det jag som stack henne, men det andra gjorde hon själv. Måste ju tillstå att det var lite nervöst att sticka henne, men det gick bra. Vi måste ju få det att fungera.

Så har jag snurrat om datum igen då. Fick för mig att vi åker till Helsingfors nästa vecka, vilket jag ju då talade om för barnen! Tilda blev ju lite fundersam och undrade om dom har påsklov redan nästa vecka – det fick mig ju att tänka till för det har dom inte! Så om två veckor åker vi en sväng.

Balla-Malla tuffar på som vanligt. Herr Adrian har storstädat sitt rum idag och han är så duktig på att hålla ordning!

Håller på och läser ”Att ro utan åror” av Ulla-Carin Lindqvist som drabbades av ALS. Boken är så gripande, förstå vilken livsglädje hon hade trots allt.  Har läst boken förut men är en sån som kan läsa om böcker som jag tycker om.

 

Nu blir det god natt.


Svar

  1. Jag tror det blir jättefint i ditt kök, har faktiskt funderat i samma banor själv. Man kan ju lätta upp lite med ljusa gardiner och dukar. Lycka till.

  2. Ja, jag hoppas det blir fint. Får se om jag går iväg o kollar en gång till, eller, egentligen bara låta det vara nu, jag bestämde mig ju i fredags..:-)

  3. hej syrran. Jag tror det blir jättefint. du får gärna lägga till länken på marcus hemsida på minnessidor kram från marie-anne mamma till marcus 82-02 alltid älskad alltid saknad

  4. Hej du Yster!

    Vilken länk? Hittar inte den länken, kan du skicka?

    Kram, kram


Lämna en kommentar

Kategorier