Skrivet av: Tuija | 29 mars 2009

Musik..

Är en viktig del av mitt liv, har alltid varit. Matias älskade också musik, lyssna på. Blandad musik, alltifrån klassiskt till hårdrock.

Sitter på you tube och hittar massor med låtar som minner mig så mycket om livet som var..livet före. Ler, minns – och tårar i massor. Vemodet griper tag i mig, jag är så jävla ledsen för att jag har mist Matias. Saknar honom så otroligt myckeet. Periodvis är jag helt tårlös, slut, kan känna att jag måste få gråta – då kan jag använda mig av musiken. Musiken som skapar så otroligt mycket känslor inom mig.

Ett bra tag efter Matias död kunde jag inte ha radion på, jag var livrädd för vilken låt som skulle spelas. Ville vara förberedd, veta så att jag skulle kunna hantera gråten och smärtan. Hantera? Det var totalt ohanterbart dom första åren! Är fortfarande stundtals.

Ger snart upp att blogga här, vill så gärna dela med mig av någon av låtarna jag spelar men vet fortfarande inte hur man gör här. Just nu lyssnar jag iallafall på Gun´s and roses ”Sweet child of mine”. Matias gillade dom MYCKET! Jag med, vi tyckte om samma musik alltsom oftast.

Minnen, minnen och tårarna får rinna fritt ikväll, är en sån kväll.

Saknar, saknar, saknar min fina Matias.

Responses

  1. Tuija, där du lägger in bild finns det andra saker att klicka på och då kan du lägga till länkar osv. Det är enkelt att infoga YouTube kod om du kopierar den från YouTube. Lite manuellt arbete måste du göra.

    Jerry lägger in tex YouTube låtar så fråga hur han gör. Det finns inget ställe där det bara kommer automatiskt utan det krävs att man aktivt gör något.

  2. Nu är det inte på svenska men bilderna talar för sig själv hoppas jag, http://support.wordpress.com/videos/youtube/

  3. TACK!!!! Ska absolut testa ikväll! Du är väl en stjärna som hjälper mig!!!

    Kram Tuija

  4. Kul att det gick bra.

    Här finns lite tips på svenska, http://blogghjalp.wordpress.com/ tyvärr har Helen som ligger bakom denna blogg gått bort men lite grejor finns det där att läsa om.


Kommentera

Kategorier

