Skrivet av: Tuija | 26 december 2011

Hej Matias…

dag känner jag att jag bara måste få skriva och prata med d ig. Har mycket ångest och saknar dig så. Jag kan inte förstå att du nu varit borta i 9 år! Herre Gud, hjärtat … Hur har du kunnat vara borta så länge och jag kvar utan dig????

 

Just idag väller saknaden och smärtan efter dig. Om du bara visste vad ont det gör i mig att ha förlorat dig. Du vet den där, Aldrigheten….den är svår att handskas med.

Jag är så ledsen, men jag kan inte gråta. Stoppar allt inom mig just nu för jag är rädd att jag går sönder totalt om jag börjar gråta. Kan du förstå det? Tiden läker inga sår, blir bara en skör hinna som brister ibland, som idag. Bara du i mina tankar. Fan, sorry men jag älskar dig så och jag saknar dig så otroligt mycket.

Funderar på hur det kunde ha varit..Allt som inte blev, det är smärta. Detta helvete att mista sitt barn..ja, du vet det går inte att förklara för dom som inte varit och är där. För det är så det är, vi ÄR där hela, hela tiden.

Julafton var bra, mycket flams och skratt, julklappar och allt det där du vet som vi brukar – men stolen, din stol gapar extra tom. Känner hur jag är lättirriterad, arg, ledsen, menar ju inget illa men det blir så tokigt då saknaden kommer. Tycker jag handskas bra med det, men som sagt var Matias det brister ibland.

Funderar på vad du gör där uppe i Änglarnas stad. Jag tror att du tar emot dom nya Ängla barnen som kommer och är vilsna. Du med ditt stora hjärta, härliga leende, omtanke om andra, visar och hjälper dom tillrätta.

Nu har ju även Johanna kommit , henne kände du ju lite. Robin, en väninnans son har också kommit – ta väl hand om dom nu. Jag vet att du gör det…’

Idag gör det så ont att vara Änglamamma, mer än vanligt..

 

Älskar dig, saknar dig!!!!!

 

 

Responses

  1. Änglamor med stort hjärta
    och en tankeförvandlas till smärta…
    Livet väg krokigt går
    lämnar sina dolda spår
    till himmelrikets konung som där bor
    Han med dig har alltid Jour…
    Ingenting i världen här
    kan få oss att svikta där
    Molnighet och otrohet
    blir aldrig till en verklighet…
    Till Din mor du nu ser ner-
    det av hjärtat jag dig ber!!!
    PS: Vaka över oss som är kvar härnere…
    behöver lite Xra änglavakt, Mattias…. DS.

  2. Finns inga ord som räcker för att trösta vännen. Finns här, det enda jag kan göra.

  3. Hej, Tuija . Gråter med dig . Vet hur tufft det är Livet blir aldrig detsamma.Ingen verkar förstå det.Utan nu har det gått så lång tid , nu får du gå vidare.Min son blev 11 år.Med född hjärtfel.Gick på kontroller för det.Men en sak som dom inte tog så allvarligt på.Vart eller vilken sida kommer det ifrån.Mammas eller pappas!!Min syster hade precis nästan gjort ett hjärt bytte.Men de kontrollerade inte noga ändå.Han älskade spela fotboll.Det var hans stora intresse.Han kämpade på så gott han kunde.Men han orkade inte lika mycket som de andra grabbarna.En sak kunde han i alla fall trixa bort spelarna.Han var jätte duktig.Men det blev värre med and fådd heten.Han gjorde ett konditions test,ekg på cykel.Den läkaren klappade på hans axel det är bara träna.Min son blev jo jätte glad.Han skulle till sin huvudläkare och prata med honom.Men han var på ett annat ställe. Journalen blev liggande i läkarens postfack.”veckor.Kvällen som läkaren kommer tillbaka börjar läsa i hans journal.Blir vetande om min sons situation att han får inte träna för än de har hittat medecin. Så dax när läkaren upptäcker det är min son på väg i ambulans till Lundsjukhus. Han har hjärtstillestånd,trillade ihop efter träningen.Ingen räddning fanns…

  4. Hej vännen!

    Hoppas Du har det bra.
    Här knallar det på. Sonen har blivit stor och går på gymnasiet i Norrköping. Uffe har blivit sambo.
    Jag mår bra och ser framtiden an.


Kommentera

Kategorier

