Skrivet av: Tuija | 06 september 2011

11-12 septenber

Älskad Matias, mitt hjärta, stjärna och sol (jajaja, vi bråkar inte länge om vem som ska vara vad) Alla ni mina tre barn är det!

9 år, kära vännen, Älskade sonen min Matias vänner som fortfarande håller kontakt med mig ja alla ni som finns. Jag är så tacksam för er. Jag vet att Matias utstrålade kärlek och glädje, många vilsna själar har vi haft här.

Matias var den som alltid, alltid brydde sig värnade om. En sak vet jag med besädmdhet (jajaja, jag vet mer..:-)) han hatade rasim i alla dess former! Det var inte lite ilska, det var mycket…agg mot rasism.. fråga Davve, he he he

Det skulle vara häftigt att göra nåt anti antirasiskt i Matias namn…

Du kommer alltid finnas i mina tankar och i mitt fina minne, i mitt hjärta

Du gjorde så mina tårar kom, när du föddes, när du slog dig, när du blev sårad och besviken, när du..dog. Jag bara skrek och skrek, och skrek..Det var hemskt och är hemskt.. Du kommer alltid att finnas i mina drömmar och i mitt hjärta. Jag kommer aldrig att glömma dig det kommer kännas alltid dåligt och svårt utan dig i livet nu, i livet efter….Älskade sonen – men livet rullar på.
Hur det gör det – vet jag inte.

Men jag försöker kämpa på- Iband går det oki ibland är jag nere i gropen och famlar och ropar efter hjälp…om jag orkar..använda min röst. skriker tomt och valhänt inom mig…

Varje dag, saknar dig och din röst jag kommer alltid vara ledsen inom mig och vara glad utå, de dagar jag orkar….
Man kan inte vara ledsen jämt.. Jag gråter varje dag och ibland kommer det tårar också..

Hela livet kommer jag sakna dig, för alltid in i evigheten
Alltid finns du inom mig för alltid jobbigt och svårt utan dig. Saknar i allt!

Jag har tur i mitt liv, jag har dina syskon, Tilda coh Adrian – det är dom jag Kämpar för.

…..du behöver inte vara orolig för oss, vi fixar det.

,För vet du vad Matias- du behöver inte mig mer……. *Står på tå, puss på halsen ” Jag älskar dig var rädd om dig nu ikväll!”

Du är i Änglarnas stad och jag vet att vi kommer att återförenas en dag igen.

”Som ett sandkorn, alabaster blek. Hela mitt minne har suddats ut och här finns inget kvar mer än bara en bok men blanka sidor..Bok med blanka sidor! Peter Le Marc självklaty 🙂

Responses

  1. Kram!

    • Tack snälla Paula. Att det ska göra såå ont fortfarande dessa datum..kram

  2. Hej fina Tuija!
    Vill börja med att ge dig den varmaste kramen jag kan uppbringa. Ja, dessa datum som gör såå oerhört ont, men vet knappt vart man ska ta vägen.
    Själv sitter jag här med tårarna rinnande, 27/9 är det årsdag för min älskade Jonny, då har han fattats mig i 7år, frågar mig om och om igen, hur har jag överlevt? Ja, jag vet faktiskt inte…. En dag i taget bara.
    Kram till dig och barnen från Ing-Britt Jonnys mamma

    • Fina kära du. Äntligen börjar din dag gå över och förbi för den här gången…Tack för tankar och varama ombyende kramar till dig på Matias årsdag.

      Skickar dig så mycket styrka, energi, kälek och KAMLUSTA så mycket jag kan ❤ stor kram, hoppas dagen idag trots allt gått oki..varm kram Tuija.t-eklund,se

  3. Kram! Jag har inte kommit lika långt, det är mindre än 2 år sedan Linus omkom, men det är skönt att se att det går att leva vidare!

  4. Lovar dig Fasching det går. Det går inte att fly, utan rakt igenom – det är ingen lätt kamp, men det går.

    Skickar dig en stooooor varm kram! Tuija

    http://www.t-eklund.se


Kommentera

Kategorier

