Skrivet av: Tuija | 23 juli 2011

November senast

Det är ju lite vansinne att ha en blogg där tiden mellan inläggen kan ta så lång tid. Å andra sidan heter den ju Då och Då 🙂

Vad harhänt här hos oss? Jo, för det första har vi flyttat, känns mycket bra. Vi bor i samma område men i en trea. Jag sover i vardagsrummet och har det så fint i mitt ”rum” som jag skärmat av med ett draperi.

Tapetserat har det också blivit här. Kök, hall och Adrians rum – en kompis till mig som är målar/tapetserare har gjort det. Hur ska jag någonsin kunna tacka honom för det??

Adrians rum är så häftigt och fint. tre gröna  väggar och en beige vägg, mycket snygt och går man in i hans rum blir man bara så glad, så glad.

Tilda ville inte ha nya tapeter och det hon har nu är snyggt – ljusa tapeter.

Måste medge att flytten har tagit mycket kraft och energi från mig. Jag bodde ju i samma lägenhet i 19 år!! Jag har fått fram mycket Matias saker. Gråtit mycket och bestämt vad jag ska göra med sakerna. Trodde jag hade fixat det, Matias saker, barnen har ju fått mycket. CD-skivor, böcker osv. Idag tex har Tilda gått omkring i en Matias tröja 🙂 Det glädjer mig.

Obduktionsprotokollet kom fram – och jag borde inte läst men var ju tvungen. Läste, grät och läste. La sen undan. Vad gör man med sånt?? Kastar?? Ja, jag vet inte.

Jag läser ju mycket, har massor med böcker som nu ligger i förrådet..De får inte plats. Jag har en kompis som ska hjälpa mig att fixa en vägg med konsoler så att jag får hyllor ovanför min vägg. Allt tar sin tid.

Jag har fått träna mig i tålamod den sista tiden, inte det lättaste men mycket nyttigt för mig. Tålamod…mm en viktig sak i  livet att lära sig. Har nån av er fått träna er i nåt? Ja, typ som jag tålamod?

Ska försöka bli bättre på att skriva här, men har haft ”ord-torka” och sen har jag tränat tålamod! 🙂

Kommentera

Kategorier

