Skrivet av: Tuija | 09 november 2010

God morgon!

Fattar inte, vaknar bara tidigare och tidigare. Å andra sidan skönt att sitt här en stund innan ruljansen drar igång på morgonen.

Mötet på arbetsförmedlingen gick bra – dock vet jag bara inte vad vi ska leva på sen…223 krnor om dagen innan A-kassan drar igång. Ja, vet att jag får skylla mig själv och det gör jag också.

Adrians jultidningsbeställningar måste in idag, vi får ta itu med det efter skolan. Han tjänar en bra egen slant, kul!

Tilda fick jag hämta upp från skolan igår, hon mådde illa och var väldigt yr. Jag tror att det har med hennes spruta att göra. Hon tar ju den en gång i veckan, ska tas på fredagar men hon skjuter gärna upp den, av nån anledning(??) för hon kommer ju inte undan att ta den.  När hon tar den fredagar brukar biverkningarna vara under kontroll, men nu tog hon den i söndagskväll. Upp tidigt på måndag och iväg till skolan, hetsigt i skolan och biverkningarna blev för svåra, så hon fick komma hem.

Jaaaa, nåt glädjande också!!! Tror jag helt har missat att berätta för er, hur jag nu har kunnat göra det..? Matias kusin Markku med fru Cecilia fick sitt tredje barn den 24/9, en liten pojke som ska heta Alexander Matias Valio!!! Gissa om det känns kanonbra! Så underbart, fantastiskt härligt! En så stor ära för oss, Matias föräldrar och givetvis för Matias. Han sitter nog i sin himmel och ler och följer den lilla Alexander!

Pratade och grattade med båda föräldrarna då det begavs sig, när Alexander enbart var en dag eller två dagar gammal. Pratade med Cissi först, sen kom Markku till telefon och jag bara grät och grät och grät. Grät floder, av glädje, vemod, tacksamhet så otroligt mycket känslor som snurrade i mig.

När vi väl la på, då jag tusen gånger bett Markku om ursäkt, för mitt grinande, och där han lugnt på ”Matias vis” sa ” Det är lugnt” Kom tanken..: ”Men..Matias då?” Ja, så kommer nog mina tankar vina åtskilliga gånger i livet nu.

Passar på att utbrista ett stort och innerligt

GRATTIS TILL VACKER SON!!!

Bättre sent än aldrig. Bild ska ni också få se på hela fina familjen:

 
 

Lilla Alexander Matias Valio med hela familjen

 

Kommentera

Kategorier

