Skrivet av: Tuija | 11 juni 2010

9/6 Idag har vi firat Adrian 11 år

Du vet när vi samlas såhär, så gapar din stol extra mycket tom…. Men du är med oss! Visst har han blivit stor, din lillebror! Han påminner om dig på många sätt också, Tilda likaså.
 Jag är så stolt över er alla tre! Jag har köpt blommor till dig som jag ska till graven och plantera, tänk så fel det här blev Matias…
Men hur det än är så vet jag att du har det bra, när du ser att vi har det bra.
Att du ler ditt vackra leende, skrattar, åh tänk om jag kunde få ha dig här igen!

Vet inte riktigt hur det har gått till dom här åren utan dig, men det har gått. Periodvis bara hankat sig fram, andra perioder bra, längtan och saknaden efter dig kommer jag för alltid att bära. Men jag vet att vi kommer att ses igen, du hjärtat, stjärnan, solen, jag vet det – när min dag är inne så kommer jag att krama dig så hårt, så hårt och aldrig släppa taget om dig.

Jag vet att du vill att vi har det bra och att vi är lyckliga, att vi lever fullt ut.

Det gör jag, hand i hand med smärtan efter dig.
Den överskuggar inte mitt liv hela tiden längre, men det kommer stunder då jag rasar rakt ner i det smärtfyllda.
Börjar veta nu, att det för alltid nog kommer vara så.
 Det är svårt utan dig, mycket svårt. Men jag gör så gott jag kan.

*står på tå, puss på halsen, orden ”jag älskar dig, var rädd om dig”*
Mamma

Responses

  1. EN MORS KÄRLEK : ATT ALLTID VARA NÄRVARANDE. NU ÄR DET ADRIAN SOM ÄR D Ä R – NÄRA, NÄRA SOM SOLLJUSET, RAKT IN I SINA NÄRMASTES HJÄRTAN… ( JAG HADE EN TVILLINGSYSTER, SOM BARA ”ÖVERLEVDE” 2.5 TIMMAR… & MIN MOR FÖRLORADE 2 BARN INNAN JAG FÖDDES… SUCK. JAG HAR ALDRIG VARIT SÅ ENSAM SOM NU…

  2. Kram till dig härliga Pim! Hoppas vi ses snart igen.


Kommentera

Kategorier

