Skrivet av: Tuija | 13 maj 2010

Riktig skitdag hade jag igår..

Saknad, längtan, gråt och bara skit. Men idag känns det bättre, som tur är. Får väl vänja sig vid dessa skitdagar. Barnen kom ju hem igår och jag blev själaglad, men var ändå inte på topp, orkade helt enkelt inte. Men dom är så kloka mina barn så dom förstår..Stackars barn egentligen så mycket dom har tvingats igenom.

Åskade och regnade inatt, hade båda barnen i min säng 🙂 Tycker det känns så bra att dom kommer när dom blir oroliga/rädda och dom är alltid välkomna. Minns när jag var liten jag fick aldrig sova i mina föräldrars säng, minns många nätter då jag satt vid fönstret vid trappan var livrädd och vågade inte sova. Därför känns det extra, extra viktigt för mig att barnen vet att det alltid är okey!

Funderar på att åka bort i helgen, till Smålandstenar. Barnen är ju iväg den här helgen igen. Känner ju att jag måste göra nåt, ”passa på” då barnen ändå inte är hemma. Försöka ta för mig av livet igen och inte stanna upp i en självvald isolering – det är förödande för mig. Hoppas verkligen jag kommer iväg!

Städning står på tur idag..jajaja, det måste ju göras, men roligare kan man ha det!

Ha en fantastisk dag idag alla ni därute det tänker jag försöka ha!

Kram till er!

Responses

  1. Hoppas inte vädret hindrat dig till Smålands stenar. Klart barnen ska få komma på natten till föräldrars säng. Jag vaknade alltid (då och nu) vid 2-tiden och var mörkrädd… Jag fick alltid ligga emellan mamma och styvpappa. Det fick mina barn med såklart. Det är jobbigt o vara barn/ung/gammal. Det behövs alltid en varm själ att luta emot om behov uppstår.

    Kram

  2. Ja, vädret ska då inte hindra mig!! Det är annat runt omkring som inte riktigt har fallit på plats ännu men jag hoppas det gör det snart!

    Jag tror barnen blir tryggare då dom vet att till Mammas säng får vi komma hur som och när som.

    Tack för att du kommenterade det värmer mycket och betyder mycket ha en fin dag. Kram Tuija

  3. Städning var det här hemma hos mig också idag.
    Kan ju inte göra något utomhus…så som det ser ut efter all grävning, men till helgen skall dom börja sätta plattor o.s.v.
    Så det blir trädgård igen, men utan gräsmatta:)

    Kramar


Kommentera

Kategorier

