Skrivet av: Tuija | 09 maj 2010

Mannekängen Adrian :-)

Är barnledig fram till onsdag och det är jobbigt, men, men. Får inte så mycket gjort, tvättat lite, kikat teve, läst, torkat golv druckit kaffe.

Pratade med Adrian nyss och han bara bubblade. ”Jag har gått sån där catwalk!” Va´? Ja, som en mannekäng 🙂 Han och Axel hade dragit ner massor med applåder då dom mannekängat med shorts och t-shirts (tror jag det var) och solglasögon. Han var så glad och nöjd och jag hoppas jag får ite foton från händelsen sen.

Tomt härhemma, inga barn, ingen Ball-Malla. Känner hur jag blir passiv och inte riktigt tar för mig nånting. Mitt livsexlir (stavas det så…?) är mina barn! Matlagningen fungerar dåligt, har så svårt att bara laga mat till mig själv, men måste ju. Läser och läser. Saknar barnen, alla tre, dom två minsta kommer ju hem på onsdag men Matias….kommer aldrig mer hem.

Tänker och funderar mycket då jag blir ensam såhär. Jag vet att jag inte kan leva genom mina barn, men jag behöver dom så mycket! Jag älskar dom så högt, så högt. Vad skulle jag gjort utan Tilda och Adrian då Matias dog…? Antagligen suttit bersupen och knäckt på en parkbänk, varit hemlös och uteliggare…. Tacksamhet för det liv jag har nu, så tacksam och det är så skönt att få se det, uppleva det och känna det.

Kan det inte snart vara onsdag?????

Ha det så fint som möjligt därute ni alla. En rad här värmer mer än ni kan ana. Kram Tuija

Responses

  1. Kan du inte åka till mig några dagar nästa gång du är barnledig? Du är så välkommen, vännen.
    Kram!

    • Jo, men hur långt är det till dig? Det skulle vara jättetrevligt!! Kram

  2. Hej Tuija! Vi bor ju inte så långt ifrån varandra, jag bor i Nyköping. Så om du vill kan vi kanske träffas något framöver? Du är varmt välkommen hem till mig.

    Kram Ing-Britt Jonnys mamma

    • Det skulle vara jättetrevligt! Tåg tar ju inte alls lång tid och är väl inte så dyrt heller. Jag kommer mer än gärna, vi får planera oin det efter vår Spanien resa. Kram

      • Ing-Britt skriv igen och lämna din mailadress! kramen

  3. Hej Tuija! Här kommer min mail adress.
    ingbritt.axelsson@spray.se

    Kram


Kommentera

Kategorier

