Skrivet av: Tuija | 01 maj 2010

Campingliv!

Så otroligt härligt att vara i väg, förra helgen var vi i Arboga. Bodde i campingstuga och bara njöt. Fiskade, promenerade, Tilda red, Adrian och jag paddlade kanot, tänk jag har inte paddlat kanot sen jag var 12-13 år, men Adrian lärde mig. Lite otäckt då vi kom lite längre från land och vågorna kom 🙂

Grillat korv och ja haft det fantastiskt bra.

Adrian och jag

Mys i stugan på kvällen. Gissa om vi var trötta efter heldagar ute i det fantastiska vädret!

Tilda och jag

Vi kom fram fredag eftermiddag och åkte hem på söndag. Känner att vi behövde ett break att få komma hemifrån, samla nya krafter alla tre. Mycket skolarbete är det ju nu med för båda barnen. Tänk ingen dator på hela helgen, otroligt sköööönt! Mat hade vi tre ggr om dagen, bara knalla ner till restaurangen och sätta oss och äta – mmmm.

Var på vårsalong på Adrians skola i torsdags, det var trevligt. Barnen hade lite uppträdanden, det var fika, massage och olika aktiviteter, kul.

Imorgon funderar vi på om vi ska gå ner på marknaden en sväng här i Söderköping. För övrigt håller vi mycket hårt i p¨lånboken nu så att vi kan få ihop fickpengar till Spanien också. Det är ju för sjutton bara snart en månad kvar innan vi åker!!!!

Jag fortsätter med min arbetsträning på Klockaregården som det heter, två dagar i veckan bara, men jsut nu är det precis lagom för mig. Orkar inte med mer, är otroligt stresskänslig, det var jag inte i livet före. Har varit på läkarbesök, då jag haft så ont i hjärtat, prover har tagits och hjärtat var något förstorat men inget avvikande direkt som han sa läkaren. Mitt hjärta slår även för snabbt, jobbigt som bara den. Kan ha med stress att göra, en inre stress som jag bär med mig hela tiden tydligen. Ska på sådan där arbetstest på sjukhuset nu i maj. Likaså har jag mycket illamående som jag nu har fått medicin mot, så otroligt skönt att den funkade. Höll på att bli tokig då jag mådde illa i princip varje dag och orkde ingenting, fruktansvärt frustrerande! Men nu så är det iallafall bättre.

Fiske

 

Jag gillar att åka iväg och bo i campingstuga! Tänk bara få vara, strosa ute i naturen och inga krav ingenting – det är läkande för själen!

På tisdag är det Matias födelsedag….27 år..Mina känslor inför den dagen är inte så panikartade som dom varit dom föregående åren, men det kanske kommer, det får jag ta då. Barnen och jag äter princesstårta som vanligt, tänder ljus och jag går till graven. Barnen vill inte gå dit och jag förstår dom. Det är tufft att gå dit. Nu har jag inte varit där sen innan jul och jag har dåligt samvete för det. Tänder ljus härhemma, men jag vill ju att det är fint hos honom. Har fått sån ångest för att gå dit, den har smygit sig på mig och jag känner mig kräkfärdig och svimfärdig när jag ska dit. Se sitt barns namn på en gravsten..nej, det är så fel! På måndag ska jag dit tillsammans med kompis och plantera blommor iallafall. Saknar, längtar Matias!

Ha en fin vecka alla ni underbara människor därute!

Responses

  1. Hej Tuija!.
    Så mysigt det lät med att campa,fiska gå ner till restaurangen och äta och slippa datorn.
    Man säger ju att miljöombyte är nyttigt och det stämmer ju.

    Tack för att du delar med dig av ditt liv med dina fina barn.
    När det gäller Matias födelsedag kommer den att bli fin ska du se,ta det som det är och var tillsammans med dina barn och fika och ät princesstårta och var nära varandra det är vad ni kan göra.
    Kramar om er ,Vaia<3<3<3

    • Tack Vaia. Visst är det så att barnen är det som får en att orka, det viktigaste vi har! kram på dig vännen


Kommentera

Kategorier

