Skrivet av: Tuija | 16 april 2010

Mycket bra dag!

Barnen har träffat sin farmor och farfar, härligt! Vi  var ute och åt, dem är så härliga och mysiga är så tacksam för att dom håller kontakten med både mig och barnen.

Bokat våra flygbiljetter idag, så  nu ligger dom i skåpet och hanteras inte alls förrän vi åker den 12 juni. Ni anar inte hur mycket den här resan betyder för oss. Tänk, vila, slappa, vara i solen och Tilda får bra och intensiv träning, jag får träffa andra föräldrar som har barn med reumatism, Adrian får träffa andra syskon. Helpension har vi också, lyxigt som attan. Frukost, mmm hotellfrukost, lunch och kvällsmat bara att strosa ner till matsalen och sätta sig vid dukat bord. Underbart. 3 veckor är vi borta sen är sommarlovet klart för barnen, haha.

Nä, Adrian ska på äventyrsläger och campa med sin stödfamilj, vilket han älskar. Husvagnscamping.

Tilda ska jobba två veckor i sommar! Inom kyrkan på cafet. 9-12 måndag-fredag, bra träning inför framtiden och få tjäna en liten slant också. Sen kommer hon säkert åka iväg nånstans med sin stödfamilj också.

Jag riktigt njuter av livet just nu, gör mycket som jag mår bra av!

Nästa helg ska vi till Arboga på läger via iogt-nto, bo i stuga, koppla av, ha familjeaktiviteter – det ser vi fram emot allihopa. Skönt att vara iväg och få njuta av saker.

Har just nu en livskraft som är ….stor! Mycket ork, kraft och energi. Men jag tar det lugnt, en dag i taget bara men det är så himla skönt att få må bra så jag gör nästan för mycket. Hmmm, måste hitta en balans i tillvaron! Det bästa är att jag tillåter mig själv att må bra! Tänker på Matias varje, varje dag, och längtar – men såhär blev livet för oss och vad jag än gör så kan jag inte förändra det som skett.

Jag lever för mig själv, mina barn alla tre och jag älskar dom så otroligt mycket så det värker i mig emellanå!

Responses

  1. Vad härligt att det funkade med resan! Njut av livet!

    • Jaaaaa, vi är så otroligt glada!!

  2. Hej Tuija , Tilda o Adrian!

    Vad glad jag blir när jag ser att ni ska iväg till Spanien på klimatvårdsresa igen.Jag antar att det är i Marbella som förra gången.
    Malin bor just nu i Fuengirola. Hon läser på gymnasiet vid Svenska skolan och bor i spansk värdfamilj.
    Ha det underbart på resan. Jag håller tummarna för att Tilda ska må bättre och att ni träffar många nya vänner där. Kram till er alla Lotta W

    • Hej Lotta! Vad kul att ”se” dig här! Men så roligt för Malin att vara i Spanien, antar att hon mår mycket bättre i värmen nu också. Ja, det är cfs vi ska till och vi ser framemot det så du anar inte.

      Stor varm kram till dig!

  3. Vilken underbar läsning!
    Kramar om!

    • Ja, livet är fantastiskt skönt allt som oftast nuförtiden. Jag faller men orkar resa mig igen. Kram

  4. Vad underbart!
    Du är verkligen värd resan!
    Någon gång ska jag också komma iväg på en resa. Madeira (blommornas ö) skulle jag vilja resa till.
    Massor med kramar

    • Tack, Nanne. Hoppas verkligen du får tillfälle att komma iväg nån gång till Madeira!

      Kram


Kommentera

Kategorier

