Skrivet av: Tuija | 02 april 2010

Glad Påsk!

Påsk redan! Tiden rusar som sagt var iväg. Här är allt bra, mamma kommer och eventuellt bror med barn och firar lite påsk med oss.

Barnen ska iväg till sina stödfamiljer ikväll. Så igår gav jag barnen sina påskägg… Tilda skulle till Stefan och Lina och sova, vi blev osams innan. Häftig ordväxling  varpå Tilda skrek ”Jag vill inte ha nåt påskägg!” Sen smällde hon igen dörren och gick – och vad gjorde jag??? Åt upp hennes påskgodis! Hahahahaha, så barnsligt!! Fattar inte hur jag beter mig ibland, kommer på efteråt hur himla fånig jag är. Idag har vi skrattat åt det och ja hon ska få nytt idag! Men sicken tokig mamma!

Här har det varit mycket ett tag nu, mycket tungt. Dimitrios, en mycket god vän, och Tildas låtsasmorfar har dött. Så otroligt tungt. Var på begravning i måndasg och trodde jag skulle bryta ihop helt, men allt gik bra. Men så otroligt trött jag var efteråt, det gör så himla ont att mista. Båda barnen var givetvis med på begravningen och det var…mycket jobbigt.

Jag ar ännu inte vant mig vid ett hundlöst liv, det har ju bara gått en månad sen Malla dog. Men det är jobbigt. Tycker jag hör henne på nätterna, automatiskt vill jag ropa ”Malla” när jag kommer hem, skrapa ner rester i hennes matskål osv.. Men man vänjer sig så småningom. Ingen mer hund ska det bli iallafall, trots att barnen emellanåt tjatar, men nej. Nu får det vara nog, haft hund i 23 år så..nej. Vi har ju mer frihet nu och den vill jag bevara.

Responses

  1. GOD-GLÄDJEFYLLD PÅSKHELG… DINA HEMSIDOR ÄR VERKLIGEN HÄRLIGA… FINT ATT SE DIG PÅ KLOCKARGÅRDEN-EN AV MINA VATTENHÅL… TÄNK OM JAG KUNDE CYKLA DIT I VÅR/SOMMAR… VI SES KANSKE IGEN. MALLA SITTER NOG PÅ REGNBÅGEN OCH ÄR TACKSAM MOT MATTE SOM INTE LÅTER HENNE HA ONT OCH LIDA LÄNGRE… DET ÄR BÄTTRE ATT HA GÅTT ÖVER BRON TILL REGNBÅGSLANDET ÄN NÅGON ANNASTANS… PIM & ASSI

  2. Varma kramar!


Kommentera

Kategorier

