Skrivet av: Tuija | 22 februari 2010

Klippning och slingor

på vacker Tilda! I fredags var vi hos frisören, Tilda var full av förväntan. Klippte av sig sitt hår till en kort häftig frisyr. Jisses vad hon blev stor. Lägger in ett par kort så ni får se damen ifråga.

Förstår inte alls att tiden har gått så fort och jag har en så stor tjej.

Fina, älskade dotter!

Visst är hon fin! Sportlov den här  veckan, skönt för barnen, lååånga härliga sovmorgnar. Adrian är en riktig sjusovare, månne han brås på sin mor?? I lördags la jag mig för att vila en stund vid 17.30, bara det att jag slog ihop som ett korthus och vaknade 03.00 ….Missade melodifestivalen och var rejält sur på mig själv. Trodde aldrig jag skulle somna om igen, men si det gjorde jag. Fattar inte att man kan sova så länge!

Idag ska Tilda och jag iväg på Yoga, en prova-på yoga pass. Det är så skönt med yoga tycker jag och passar på att ta med Tilda nu,  hoppas hon tycker det är kul och inte bara brister ut i asgarv, hehehe.

Snön fortsätter falla ner, och det är inte lite det! Såhär såg det ut en morgon utanför mitt köksfönster:

Snö, snö

och värre blev det, men det tog jag inga kort på, orkade väl inte masa  mig ut 🙂

Balla-Malla mår bra!! Är så glad och tacksam för varje dag vi får ha henne kvar. Som veterinären sa, ”hon lever två år på övertid för att vara en så stor ras” Mmmm, hon hänger med Damen. Var tvungen att klippa bort päls mellan tassarna på henne häromdagen, hon haltade nämligen fram på tre ben, då det fastnade snökockor mellan trampdynorna, nu går det mycket bättre.

Favorit-sov-ställningen:

Responses

  1. Hej, vad fin fröken blev!
    Snart dags för konsert. Har du möjlighet att ringa eller maila, för detaljer bara, tider och sånt.
    Kram o klapp!

  2. Oj oj det ser värre ut än här uppe i Medelpad där jag bor, tror ni fått mer snö än oss i år.
    Söt dotter de växer upp så fort.
    Kram
    Birgitta, Carolas mamma


Kommentera

Kategorier

