Skrivet av: Tuija | 22 januari 2010

Å hej och hå

Skäms och tala om det..men gör det iallafall. Vi har julgranen kvar!!! 🙂 den står där i sitt hörn och ja, jag ska ta bort den under dagen idag. Det var latmasken som tog mig en sväng, men idag ska det bli gjort. Det är både klädkammare, vilket är ett stoooort projekt, och ut med granen. Jo, vi har plastgran, Adrian fick en allergisk reaktion när vi hade riktig gran ett år, i livet före. Jag tog bort belysningen på granen och sen kastade jag ut granen med glitter och kulor och allt på till altanen. Och ja grannarna undrade..:-)

Dricker kaffe, har precis städat lite, ja det vanliga. Sover gott om nätterna, trivs med livet som är mitt, pratar med Matias i princip varje dag. Barnen, åhh mina älskade fina, fantastiska barn de små som jag har kvar hos mig, dom hjälper mig att streta framåt. Jag är lyckligt lottad som har mina två ”små”. Det värsta har hänt jag har mist Matias. Och Gud förbjude att det skulle hända Tilda och Adrian något….Tänker inte den tanken ens!

Efter min tunga jobbiga höst, så har vi gjort ett nytt umgängesschema, barnen är hemma tre dagar i veckan samt en lång period onsdag-måndag en ggr i månaden. Känns..svårt men är det bästa gör mig just nu då det har slitit enormt på krafterna och jag måste få lite mer och att bli stark. Reflektera över mig själv, ha sysselsättning för att orka vidare. Så ser det ut just nu. Tänk om dom hade haft en bra pappa så kunde jag ha fått säga ”nej, barnen är hos sin pappa nu, kommer på tisdag.” Folk höjer lite på ögonbrynen då jag berättar att barnen är mer hos sina ”familjer” just nu än hemma. *suuucckk* Men jag tycker det fungerar bra, lite jobbigt emellanåt, men vem ska säga att livet är enkelt?

Jag behöver mer egen tid just nu. Mål finns i sikte, vi/jag kämpar för en sak, resan..Och jag måste bli stark och orka. Är övertygad att Matias hjälper mig i vissa beslut som jag tar.

Har lagt upp ett schema på hur mina veckor ska se ut, och det ska bara fungera. Jag måste ut bland folk och känna att jag gör nånting bra, att jag är värd att få må bra igen, att folk faktiskt tycker om mig för den jag är, att jag orkar andas fritt igen.

Nehej ni….ska man ta den där granen nu tro….?:-)

Responses

  1. Hej,

    Ibland får man ju låta latmasken ta över…skönt att bara vara utan att känna att ”nu måste jag…”,
    bara ta dagen som den kommer!

    kramar

  2. Är granen kvar än?
    Det vore väl skönt om ni kommer iväg utomlands! Jag längtar själv. I höst ska jag nog vara tillräckligt frisk!

    • Jaaa, Ludmilla…skäms ännu..:-) Ligger ju i infuelnsa just nu så jag har helt enkelt inte orkat. ….

      Minns förra året, ja jag är seg av mig 🙂 I mars tog jag ner Adrians tomtegardiner, varpå han svarade ”Å, vad bra mamma för det började bli lite pinsamt” Ack ja sådan hänsyn han tar den lille mannen.

      Jo, jag letar superbilliga biljetter till Malaga den 12 juni så vet ni nåt så hör av er.

      Leena, ja det är precis vad jag gör tar dagen som den kommer speciellt då man ligger i influensa.

      Många tankar till er! Kramen


Kommentera

Kategorier

