Skrivet av: Tuija | 10 januari 2010

Det går bra för mig, NOT

Fattar inte att det ska vara så otroligt seeeeegt att hålla på i klädkammaren..Roligare kan man ju ha.

Tog en paus, igen när det nu var. La mig i soffan och började kika en film vid 17.00 som verkade bra. Somnar, sköööönt. Vaknar med ett ryck och ser att klockan är halv åtta och filmen fortfarande håller på. Konstaterar att det var en låååång film, men att jag nog ska gå och lägga mig en timme så jag får sova till 09.00 iallafall……Bara det att klockan var halv åtta på kvällen och jag trodde det var morgon!!!! Vaknar av att Tilda ringer, blir lite sur och undrar varför hon ringer så tidigt, hör hur tyst hon blir och sen ”Men mamma klockan är ju bara 21.00!” Tji fick jag, nog för att jag är snurrig men det häör tog väl priset. Ut med Balla-Malla en sväng och jag lyckades somna om!!!! Tror det är spikmattan som hjälper mig mycket just nu när det gäller sömnen.

Malla är pigg som en mört just nu. Brukar ju ha henne lös på området, men si det fungerar inte längre. Hade med henne till affären lös. Sa till henne ”Stanna” när jag gick in och köpte cigg, kommer ut och ingen Malla!!! Fick lite panik där, ringde hem och bad Tilda kolla så att hon inte stod utanför dörren och ville in, men nix. Panik. Tilda hittade henne vid rutschkanorna bland ”alla andra barn” hehehehe. Verkar som om glukosaminet hjälper iallafall. Härligt att se henne igen, men det där med att vara lös får bli nere vid åkern hädanefter!

Ha en fin söndag!

Responses

  1. Hej!
    Jag har problem med sömnen och då mitt i natten när jag inte kan sova kliver jag upp och börjar röja och rota i min klädkammare, helt sjukt men bra ändå. Man hittar ju saker både bra och sånt som gör ont.
    Kram
    Birgitta, Carolas mamma

  2. Kul att läsa att sömnen blivit bättre av spikmattan, kanske ska införskaffa en sådan till mig själv också.

    Ja garderoberna ja, tänk att ibland kan det gå med rasande fart och städa dem och ibland tar det enormt mycket tid. Men det är skönt efteråt, att ha fått rensa och kasta, känns som man även rensar inombords också då tycker jag.

    Kram

  3. Hej, skönt att hitta hit. Jag ska läsa igenom allt detta när jag får lite kraft, och hoppas att det kan hjälpa. Det känns så bra att se att det finns en ljusning där framme.


Kommentera

Kategorier

