Skrivet av: Tuija | 19 november 2009

Tröttsamt!

Det är så tröttsamt att varje månad vrida och vända på vatenda öre. Förstår inte hur jag får ekonomin att gå ihop och just nu går det inte alls! Skit också. Man blir stressad, får ont i magen, sömnlösa nätter då man försöker finna andra vägar så att pengarna ska räcka. Usch.

Var ute och borstade Malla igår, hehehe, vilken syn det bara yr om henne. Kunde ha stått där i evigheter och borstat för det tar liksom aldrig slut!! Våran fina älskade Balla-Malla, hon är så fantastiskt underbar!

Häromdagen hade jag henne lös, vi skulle gå till affären här på bårt område. De flesta, ja i princip alla vet vem Malla är 🙂 Nå jag gick iväg hon kissade och vänder om och springer hem!! Mmmmmm, hon brukar göra så ibland, sen står hon och hänger vid ytterdörren och väntar på att vi ska in igen. Jag ropade, men nix. Bestämde mig för att gå till affären utan henne då, tänkte att där kan ju hon stå och vänta då! Väl inne i affären kommer det en granne till mig och talar om att han har hittat Malla, han trodde att hon hade rymt!! Men si Malla visste och hittade dit där jag var, mycket klok hund. Hem gick hon också lös och det var målmedvetna steg hemåt hos damen ifråga.

 

Responses

  1. Hej
    Kommer ihåg hur det var när jag var ensam med mina 2 flickor och jag var ensam försörjare ingen lyx precis. Det var lite lättare då än det är för dig idag, jag hade fortfarande kvar min dotter här hos oss.

    Jag hoppas du mår någorlunda bra men julen är inget man ser fram mot numera. Ta hand om dig.
    Styrkekram
    Birgitta, Carolas mamma

  2. Önskar Dig en riktig God Jul…

    Julen är inte som det en gång var…kommer aldrig att vara.
    Men våra kära finns med oss också idag, denna jul.
    Våra minne bär våra barn med oss…

    En stor kram


Kommentera

Kategorier

