Skrivet av: Tuija | 30 oktober 2009

Barnledig

Den här helgen. Blandade känslor som vanligt. Vill att barnen är hemma jämt, samtidigt som jag vet att det är bra för dom att äka iväg varannan helg. Komma hemifrån och få göra lite annat.

Alla helgona dagen kommer nu med stormsteg. Måste fixa ljus så jag kan tända hos Matias. Vill att det bara ska lysa mycket kring hans…grav. Grav så horribellt, mitt barns grav. Men så ser det ju ut, mon verklighet. Var vid graven förra veckan, tände ljus och försökte göra fint, men det är så förbaskat tungt och svårt att vara där! När jag mådde sådär dåligt, ringde jag Matias pappa och la ansvaret på honom vad gäller graven, och det var fint när jag kom dit. Ljung hade han/dom planterat och ja det var fint. Nu har jag köpt granris som jag ska lägga dit, liksom bädda in Matias i…….Och tända ljus samt en marschall. Fasen så knäppt det här är.

Barnen ska gå bus eller godis hos sina respektive ”familjer”. Ja, Tilda lär ju inte gå, 13 år då gör man väl inte sånt 🙂 Adrian däremot tycker det ska bli jättekul! Återigen, jag är så tacksam för familjerna som dom  har. En del undrar varför de har olika stödfamiljer, det beror på att då när jag ansökte om det så var Tildas reumatism oerhört jobbig. Det tog väldigt mycket tid ifrån Adrian, så tanken var att båda skulle få egen tid, mest Adrian då, där han inte behövde ta så mycket hänsyn vilket han var tvungen till då.

Var hos läkaren med Tilda för två veckor sedan. Allt såg så bra ut! Jag blev själaglad. Det ”enda” hon har svårt med är handlederna som värker samt att hon har svår att skära sin mat, handlederna protesterar. Ja, hon har hjälpmedel men vill inte använda dom. Vill vara som alla andra. Förra veckan hade hon så ont i ryggen så hon var tvungen att vara hemma från skolan.  Nästa dag då hon gick till skolan sa hon ”Jag provar mamma, går det inte så kommer jag hem igen!” Hon är helt fantastisk, min fina dotter!

 

Responses

  1. Gumman, du är fantastisk, och dina barn!
    Finns här, en telefonsignal bort. Önskar att jobben inte tog all min tid.

  2. Kram till dig, vet att du alltid ställer upp så gott du kan!


Kommentera

Kategorier

