Skrivet av: Tuija | 23 oktober 2009

Ojojoj!

Fasen vad fort tiden rusar iväg! Hänger inte med alls just nu, snart november!! Börjar väl återigen krypa uppåt igen vilket är otroligt skönt, för min senaste svacka nu har tagit otroligt mycket kraft och energi. Knappt orkat med mig själv men ändå försökt fixa det som fixas måstes. Men nu börjar det se ljusare ut igen, tack och lov!

När man halkar ner så tror man att man aldrig mer ska orka vara glad, pigg och positiv inte jag iallafall, utan det känns så ledsamt, sorgligt och hopplöst. Jag försöker att ta mig uppåt men det är som lera under mina fötter och jag har bara stått och stampat nu sen Matias dödsdag och strax innan. Det tar så mycket energi som jag skulle vilja lägga på barnen och mig själv – men det går inte just då! Som tur är så börjar man väl lära sig nu, att sorgen ser ut såhär och att det antagligen kommer se ut såhär resten av mitt liv, denna berg och dal bana. Tycker så synd om barnen, men försöker bita ihop och göra så gott jag kan. Vilar, försöker ta det lugnt när dom är i skolan och hos sina stödfamiljer – för jag har behövt mycket vila. Varit annat också som triggat igång denna gång, en granne/kompis dog i september och det drog igång massor inom mig. Kämpar på framåt med liv och lust, trots allt.

Adrian på disco ikväll igen! 🙂 Tycker han har varit på så mycket discon en period, men så är det ju. Dom hade haft Hallowen fest på skolan idag, utklädda och spökhistorier och godis osv, Adrian var mycket nöjd med sin skoldag.

Tilda kämpar på i skolan, hon var tvungen att vara hemma en dag den här veckan då hon hade så ont i ryggen, hemskt, en 13-årig tjej som har så ont i ryggen..och kroppen. Men hon är en tuff envis tjej. Vi var hos läkaren förra veckan och då var allt okey och sen pang den här veckan sämre. Hon tar sina sprutor och medicin och är jätteduktig.

Jag och Malla var i Norrköping förra helgen, då barnen var hos sina ”familjer”. Vi åkte buss och Damen ifråga, Balla-Malla är ju bara så otroligt duktig och hänger på så bra fortfarande. Varje dag med henne är en gåva som vi varsamt och tacksamt tar vara på. Tänk hon blir 12 i februari!!! Helt otroligt. Tycker hon har piggnat på nu när det är svalare ute, ja svalare och svalare ikväll är det ju svinkallt men det passar Malla bättre än den tryckande värmen som var i somras.

Tilda och jag har varit och ätit pizza ikväll, tog med hem till Adrian så han får sin när han kommer hem från discot. Nu ska vi kika film tror jag, eller om vi ska se Idol. Får höra vad Tilda tycker.

 

Var rädda om er!

Responses

  1. Hej Tuija! Det värmer i mitt hjärta att se att du börjar se ljuset lite grann igen.Vet så innerligt väl hur det är.Har undrat så hur du har det….men jag har förstått.Blev så glad när jag såg att du hade skrivit på din blogg. Många varma kramar till dig och barnen. Ing-Britt Jonnys mamma

  2. Hej instämmer med Ing-Britt vet också hur svårt det är djupt där nere.
    Kram
    Birgitta, Carolas mamma

  3. Tack snälla ni! Det betyder så mycket at få höra av er, ni om nån vet ju hur det är – tyvärr.
    Kram till er


Kommentera

Kategorier

