Skrivet av: Tuija | 18 september 2009

Dagar som kommer och går

Haft lite tuffa dagar. Årsdagen kom och gick..igen.. Tankarna just den dagen far ju tillbaka till hur det var just då den dagen för 7 år sen. Hur allting bara gick sönder och jag smulades i bitar och det har tagit mig så lång tid att nå dithän där jag är idag. Men som sagt var dagen kom och gick.

På söndag ska vi ha dop!! Barnen, de små är ju inte döpta så nu ska det ske! 15 personer blir vi, då har jag hållt det litet… Ser verkligen framemot det barnen likaså. Prästen har varit här och berättat hur det går till och det var två allvarliga barn som lyssnade om dopets betydelse och hur ceremonin ska gå till.  Tilda Anna Maria och Adrian Peter Matias blir deras fullständiga namn! Blir lite fest och det ser vi framemot det behövs just nu.

Har ni läst senaste numret om Tara? Jag/vi är med i den i ett reportage om sorgen och hur man kan orka vidare efter en sån stor tragedi som vi drabbats av. Blev en mycket bra artikel tycker jag jag är helnöjd. Jag vill ingjuta hopp i andra som drabbas och det tycker jag att jag lyckades med. Så om ni vill köp den *blink, blink*

Kallt börjar det bli ute och jag har hur mycket som helst att göra men orkar ingenting! Orken är som puts väck men kommer nog åter.

Vad gäller Nelly så lämnade jag tillbaka henne, kände att jag inte orkade ta hand om en hund med så mycket jobb som hon innebar. Så nu är Balla-Malla ensam Drottning i sitt rike igen! Tror hon tycker det är skönt.

 

 

 

 

Har inte skrivit på länge men ska bli bättre på det också har jag tänkt. Fasen vad jag tänker mycket, hehehe. Nån som vet nån fond man kan söka för att få en yrkesinriktad utbildning??? Tips tas tacksamt emot!

Responses

  1. Oh vad jag undrat hur du har det! Om du bara ringer en signal (då kostar det ju inget)så ser jag att du ringt och ringer tillbaka, Ok? Jobbar mycket men den tiden ska jag väl hitta, någonstans.
    Kram!

  2. Hej Tuija!

    Vilket härligt reportage i tidningen. Jag var bara ”tvungen” att köpa den:)

    Att läsa om dig och hur du har haft det och hur du har det idag ingav, på något sätt, hopp om att det bara kan bli bättre. För bra kan det ju aldrig bli:(

    Vilka rara barn du ser ut att ha också. Ni ser ”lyckliga” ut tillsammans. Hoppas få träffa dem någon gång:)

    Önskar att vi snart kan ses igen. Jag får väl försöka ta mig till ”Sörping” framöver.

    Kramar till dig och barnen!

  3. Undrat så var du tog vägen men nu förstår jag. Är ju inte alltid man har ork eller ord för att skriva i sin blogg. Du var den första jag hittade på nätet när jag mist min dotter genom ditt skrivande kunde jag känna igen mig själv och att jag inte blivit galen eller var helt ensam med alla de känslor som jag har.
    Allt gott, kram från
    Birgitta, Carolas mamma

  4. Så ljust och varmt reportage om dig, om er. Läste det precis, har jobbat och inte hunnit leta efter tidningen, gubben fick jaga.Den var slut ”överallt”.


Kommentera

Kategorier

