Skrivet av: Tuija | 28 juli 2009

Lite ledsen idag..

Malla är lite risig, åldern tar ju ut sin rätt, men det är så otroligt sorgligt att se. Det smärtar mig djupt men jag vill ha henne kvar några år till. Hon är flåsig och orkar inte så mycket. Undrar hur mycket hon påverkas av Nelly? Tankarna far, Malla kanske vill vara ensam hund? Hon kanske inte orkar med en fladdrig 2-åring`Kanske därför det är så tunga steg hon går med?

När tiden att ta farväl kommer då vet jag nog inte vart jag tar vägen. Malla betyder så otroligt mycket för oss härhemma. Hon har funnits i våra liv nu i 11,5 år, Adrian vet inget om hur det är att leva utan Malla. Usch, blev deppigt det här. Men när beslut ska ta´s är det mitt ansvar som hundägare och det är banne mig inte lätt men tillhör ansvaret somhundägare.

tavla_livskraft_vetattljuset_1289

Responses

  1. Förstår så väl att du har det tungt med din hund. 2 av min dotters hundar är borta nu och den som tog hand om dem efter min dotters bortgång sörjer verkligen och så gör jag. Finns en hund kvar av hennes 3 och hon är nu 8,5 år min ex har den hunden och jag vet sorgen blir stor för oss när vi mister henne är ju på ett sätt en länk till min dotter genom hennes älskade hundar.
    Kramar om
    Birgitta, Carolas mamma

  2. hej syrran. Sanny är också flåsande och orkar inte så mycket , jag tror det påverkar rätt mycket med värmen också, sen är ju malla gammal. man vill inte tänka på vad som en dag skall hända. kram från Marie-anne mamma till marcus 82-02 alltid älskad alltid saknad

  3. Kikar in och undrar hur du har det.

  4. Hittade hit… Tänker på dig! MASSOR! Önskar att vi ses snart, förhoppningsvis flyttar vi söder ut snart. Vill ju att du ska få träffa mitt lilla mirakel, hon är helt fantastisk min dotter! Kärleken till sina barn är oändlig, förstår din smärta ännu mer…

    *STOR KRAM* E

  5. Tuija vännen, hur mår du?

  6. Hej Tuja!
    Tänkte bara kika in och höra hur du har det…märker att du är ledssen.
    jag har i princip samma sits som du, vad gäller gammal och risig hund…
    har en labkorsning (golden/lab) som snart är 10 år, och som har c/d på höfterna.Nu har hon dessutom fått artros och början på starr, och är jättedålig i pälsen.
    det är inte roligt att veta att den gamla hunden snart……..Ginza som alltid har funnits..
    Jag pratade med Pierre, ett medium i våras och han sa att Ginza känner av Hanna…jag har liksom levt på det länge…
    ja du Tuija, vi är överkänsliga mot tråkigheter, men du brukar ju muntra upp oss på listan genom att tala om att det FINNS guldkorn..och att vi måste ta ett steg i taget..säger nu samma sak till dej.njut av Malla NU och det andra tar vi när det kommer..det är ju tur att du har lilla ”unghunden”. Jag har åxå en ”unghund”, som fyller 4 år på fredag:)
    varma kramar Helena, Hannas mamma


Kommentera

Kategorier

