Skrivet av: Tuija | 25 juli 2009

Tips..?

Nelly jagar katter! Hon är helt galen! Och jag blir tokig då jag får ”bråka” med henne. Igår lade jag ner henne 3 gånger innan hon gav sig! 3 ggr! Inte klokt. Malla stod värdigt och bara kikade. Hon e duktig hon 🙂 Vet faktiskt inte alls hur jag ska hnadskas med detta, blir jobbigt i längden om det ska vara såhär med kattjagandet. Nej, jag har inte haft henne lös utan ser hon en katt när vi är ute och går blir hon som förbytt! Jag tar tag, lägger ner, hon skriker rakt ut (nej det gör inte ont!) låter henne slappna av men nix där hade jag fel så 3 ggr igår! Det är skitjobbigt och jag vet inte alls hur jag ska handskas med det.Nån som har bra tips?

Annars rullar allt på här. Nelly är en fräck liten prinsessa, hon går helt sonika fram till Malla 11 år och tar hennes tuddeben och går iväg, Malla bara tittar. Hur ska jag göra där??? Igår tog jag ifrån Nelly Mallas grisöra 4 ggr innan hon gav sig. Och snälla Malla säger ingenting! Önskar hon kunde säga ifrån men nej. Hur ska jag agera här??

Nelly rumsren sen igår, häääärligt! Pigg, framåt och alert. Viftar på svansen jättemycket och när jag kom hem igår efter att varit nere i ”stan”, Söderköping visste hon inte till sig av glädje. hon snodde runt, runt, runt. Hon är urmysig men jag måste ju få bukt med vissa saker som ni säkert förstår.

Hoppas på tips från er eller få höra era tankegångar kring det hela.

Responses

  1. Testa en så där duschflaska man fuktar stryktvätt med, fylld med citronvatten och sätt sprejet på stråle. Ha den i handen och vid minsta tecken på kattjakt så får hon en skvätt på nosen. Katt blir = citronlukt i nos, inte kul. Min Zappa la av kvickt med den metoden. Oh, saknar fortfarande fat det ” bara” är en hund.

  2. Det ska jag absolut testa! Var inne på det med sånt där halsband men det kostade ju för sjutton kring 1600 kronor!

    Nä ska ta sprejflaska och testa. Tack för tipset!
    Kraaaaaaaaaam

  3. hej vännen. vad duktig hon är som är rumsren nu. Här är en blogg som jag oftar tittar in på
    http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.3042968

    Här kan du säkert få många bra tips. kram från Marie-anne mamma till marcus 82-02 alltid älskad alltid saknad


Kommentera

Kategorier

