Skrivet av: Tuija | 21 juli 2009

Behagligt trött

Varit ute med hundarna i över 3 timmar. Vi har vandrat och jag har
 uträttat en del ärenden. Blir ledsen då jag ser att Malla 11 år, inte> längre orkar som förr.Vi fick stanna och vila ett par gånger. Får nog låta henne vara hemma nästa gång.

 Nelly-Penny funkar bra här hos oss. Är rätt så duktig i koppel, nåja jag
 fick ta tag i henne och ryta i ordentligt tt par gånger.
 Mötte en kille nere på stan som kände igen Nelly. Han blev glatt överaskad
 över att hon inte är så skygg längre – kul att höra- Sakta men säkert med
 vovvarna så fixar det sig.Men hon är en bedrövlig yn..så mager och
 eländig, usch.

 Tankarna far till när Matias och jag tog hand om en borzoi som skulle
 omplaceras och också hade farit VÄLDIGT illa. Vi skulle ha henne, Goldinah
 i tre veckor tills ett nytt hem hittades..hon blev kvar i 8 år..

 Undrar om Matias har ett finger med i spelet nu då Nelly så oförhappat kom
 till oss?

 Jajaja, vet att jag är knepig men så viner mina tankar. Barnen, dom små
 får se hur illa en hund kan behandlas och hur man med varsam säker hand
 kan ge en hund ett värdigt liv ign. Kanske det som är meningen från Matias
 nu..Att lära ut det just nu.

 Uj. vad jag snurrar. Mår okey och snart ska vi åka. Ja, jag har resfeber
 och funderar på detta med vaccination till Tilda iom att hon har sämre
 immunförsvar iom sin reumatism, lyckas inte få tag i nån läkare och är
 orolig.

Annars är allt väl här!

Kommentera

Kategorier

