Skrivet av: Tuija | 11 juli 2009

Regn, regn, regn

Ja´, inte gör det mig nåt. Blir friskt och klar luft och jag hoppas på finare väder i veckan.

Var ute med Malla häromdagen och hade henne lös, hon är jätteduktig. Bryr sig nada om nånting. Bäst vi gick där så såg jag hur hon spände sig och vände och GICK HEM! hahahaha, den damen ni! on är verklign speciell. Det gick inte att fåhejd på henne heller utan det var bara att traska efter och mycket riktigt stod hon vid ytterdörren tittade på mig som om ”Jaha, du kommer nu först du!” Ja, hon är härlig och ger oss många lenden. Fattar inte att hon bara vill hem helt plötsligt sådär, vi som hade det så mysigt där vi strosade, en hon tyckte väl att det räckte 🙂

Barnen iväg den här helgen, själv småplockar jag lite, tvättar en matta i badkaret och fy sjutton vad tungt det blr! Men ren blir den. Hoppas på att vädret vänder så att jag kan hänga ut den på tork,

Vet inte om jag har berättat om hur fanastiskt vi bor, barnen och jag! Som ett radhus med två våningar, vi bor längst ner och har ”altan” både på fram sidan och baksidan. På baksidan har vi ett stort, stort fält och långt därborta kan vi skymta en ladugård. Vi ser båtarna på Göta kanal på kvällarna då dom har lysen på båtarna.

Altanén på baksidan är stoooor, och jag har en del inhägnad ja med tak och grejjer. Nä, ska ta kort nån gång så ni får se vår vackra baksida med fälten och inte ett hus mittemot. På framsidan har vi bara tvättstugan mittemot så det är rätt så insynsskyddat och jag älskar vår lägenhet. Extra mycket nu efter tapetseringen!

Ha en fin dag kanske skriver mer under dagen.

Kolla hon rör sig!!! hahaha

Kolla hon rör sig!!! hahaha

Kommentera

Kategorier

