Skrivet av: Tuija | 03 juli 2009

Härligt, härligt!!

Värmen..lite jobbig just nu, men jag ska inte klaga. Har mått otroligt dåligt en vecka eller så. Mycket ångest och saknad efter Matias. Djupdykning kallas det väl för?  Är väl allt som hänt den senaste tiden, ja mycket positiva saker som skett, så svårt att låta sig själv bara vara i en känsla av glädje och lycka. Så jag rasade en sväng, jobbigt att befinna sig där nere, men jag vet j u att man reser sig igen.

Ångesten var fruktansvärd! Illamående, yrsel, huvudvärk, svårt att koncentrera mig, hjärklappning, svårt att andas – nu har det släppt igen men fy sjutton för ångest. Inte kunde jag gråta heller, utan var som i ett vakuum. Barnen fick vara hos sina stödfamiljer ett par dagar och då lättade trycket något faktiskt. Älskar mina barn över allt här på jorden, men det är svårt att vara ensam med allt ansvar alla krav osv emellanåt. Dessutom jag som har höga krav på mig själv att alltid göra det bästa bästaste.

Hade barnen hemma 3,5 vecka i sträck utan någon som helst avlastning och jag behöver avlastning precis som alla andra. Jag är så tacksam över att ha två fina och bra stödfamiljer till barnen då deras pappa inte fungerar alls i deras liv. Han tar ingen som helst kontakt med sina barn trots att barnen har ringt och tom gråtit och pratat in på hans telefonsvarare. Icke ett ord. Nu har barnen gett upp och ringer inte längre. Det är hemskt att det ska  vara såhär för barnen, men ja vad ska man göra?  Nu är det 2 år sen de hade kontakt med honom…

Belastningen på mig och alla krav jag ställer på mig själv gör att jag tar mig vatten över huvudet ibland, jag har ju dessutom smärtan efter Matias att kämpa med och jag lovar er jag kämpar varje dag! Jag vill att barnen ska ha en bra sommar och för mig innebär det bla att man kommer iväg nånstans på sommaren. Jobbigt att enbart vara hemma en hel sommar, barnen är värda att få ett miljöombyte! Så jag har mått urkass men nu börjar det nog vända.

Fick verkligen en glad nyhet igår, vi kommer iväg till Spanien i tre veckor i sommar! Jag kan inte fatta att det är sant, men det är det! Så miljöombyte blir det ju onekligen! 🙂 Vi kommer att åka till Marbella, där vi var 2007 kommer att vara borta i 3 veckor. Tilda får träning och behandlingar mycket bra för henne och jag hoppas att hon blir starkare och mer smärtfri igen! Sist höll det ju i sig lång tid efter resan! Så nu är jag bara glad för min och barnens skull! Hääääärligt, och nej jag fattar inte att vi verkligen ska resa iväg i år igen!

Detta med resan har gjort att jag har sänkt kraven på mig själv den här sommaren nu. Vi ska ”bara” gå och strosa och vara hemma fram till vi åker – för då ska vi verkligen ha semester!

Responses

  1. Oh va bra att ni får komma till Marbella!
    Ha en skön ”strosa” sommar så länge.
    Kram! o klappa Malla

  2. Jaaaaaa, det ska bli underbart!

    Kram

  3. Så glad jag blir för er skull. Det är ni verkligen värda. Sänder en hel massa kramar till dig och barnen / Ing-Britt Jonnys mamma

    • Tack snälla Ing-Britt du må tro att en sten föll från mitt bröst! Tilda har ju dessutom varit inne i ett rätt så jobbigt skov här i januari-mars, så jag är så glad för mig och barnens skull! Tilda kommer att få träning, massage, sjukgymnastik osv det kommer att bli så underbart och få se henne när hon är smärtfri igen, jag ser direkt på hennes ögon när hon har det jobbigt, hon har så svårt att erkänna det..Vill ju vara som alla andra.
      Kram till dig Tuija

  4. Så jättehärligt att ni kommer iväg igen. Vet ju hur härligt ni hade det förra gången. Glad för din o barnens skull.

    P.S Tack Tuija jaa jag hade en bra dag..*L* D.S

    Kram Anneli

    • Vad bra att din dag blev fin!

      Jo, du resan kom som en fullständig överaskning har knappt hunnit smälta allt än. Har iallfall bokat rum där vi bodde sist och på tisdag ska jag boka flyg det är inte klokt! Men glada är vi och njuuuuuta ska vi!

      Kram Tuija


Kommentera

Kategorier

