Skrivet av: Tuija | 12 juni 2009

Helmysig dag igår.

Skolavslutning, åhhh så fina dom var mina barn. Som vanligt går jag alltid fram och tänder ett ljus för Matias. Sen sjöng´s det så det stod härliga till. Kände mig lite vemodig då det är sista skolavslutningen för Tilda i Skönberga kyrka, nu börjar hon ju högstadiet.

Vi gick till Matias, höll våra händer och bad ”Gud som haver barnen kär..” Också en tradition vi fått såhär i livet efter. Hem, hämtade sallad, mmmm, jag fuskade med den…:-)

Sen kom Lotta och intevjuvade mig för tidningen Tara. Timmarna bara flög iväg, vi åt, fikade och pratade och pratade. Jag var helt slut efteråt. Det tar på krafterna att berätta igen men det känns…välbehövligt, lite som terapi som Harriet sa. Man får berätta från början och jag fick berätta om Matias. Skönt. Sen tog hon några kort på mig och barnen, mig och Malla och hon var så himla mysig, Lotta. Hoppas att vi ses igen och att vi bibehåller kontakten, vilket jag tror vi gör.

Tilda skulle sova hos kompis, Adrian likaså så jag stupade i säng redan 19.00 – sååå otroligt trött. Men det är klart att det tar psykiskt också att berätta. Ser framemot att så småningom få läsa artikeln och ja, jag får godkänna den innan tryckning, det känns viktigt och bra så att inga tokerier har kommit med. Nå, tokig är jag ju men man behöver väl intee skylta med ALLT precis 🙂

Öser vräker ner, sitter här i lugn och ro klockan 06.00 med mitt kaffe. Allt är lugnt och stilla och jag funderar på om jag överhuvudtaget får med Malla på en promenad!

Ha en underbar lördag alla, för det tänker jag ha trots regnandet. Krypa ner i sängen med en bra bok kanske? Ja, efter snabbpromenaden då 🙂

Kommentera

Kategorier

