Skrivet av: Tuija | 24 maj 2009

Kyrkogården..

Gravstenen

Gravstenen

Cyklade upp till Matias, med nya fina blommor. Bland annat har jag köpt lavendel till honom. Det är så..blandade, konstiga känslor när man tvingas besöka sitt barns grav. Går liksom inte ens att försöka sätta ord på.

Kände mig rofylld och harmonisk idag när jag var där. Lugnt och stilla planterade jag mina blommor och pratade med Matias. Jag vet att han är mer härhemma än där, men det är viktigt att det är fint hos honom. Jag säger ”Jag ska upp till Matias” Barnen förstår och mina närmaste också. Jag ska till Matias. Ibland när jag är där, så bryter jag bara ihop, gråter och gråter, det skiftar så från gång till gång.

 

 

Nallen

Nallen

Här är en av alla nallar som Matias fick då han tog studenten 2002 Jag  brukar ta ut den framåt sommaren och idag var det givet att den skulle med.

Såg att någon/några varit hos Matias och det värmer mitt hjärta så otroligt mycket!

Ängel

Ängel

Den här fina änglapojken köpte jag 2002, och den är lika fin fortfarande. Känner mig så vemodig och ledsen just nu, men så är det ju i livet efter.

 

 

Matias plats..

Matias plats..

Det blev så fint hos  honom. Men Matias är vackrare och finare. Jag skulle kunna göra vad som helst för att ha honom här hos oss, mig och barnen ”de små” Nu fick vi ju inget val – Matias är död och ingenting kommer att förändra det. Livet som jag har nu är bra, jag känner glädje, harmoni, livslust igen. Det har tagit mig lång tid att nå dithän. Livet är till för att levas på bästa möjliga sätt. Visst självklart djupdyker jag emellanåt, men det är mer hanterbart nu än tidigare.

Kärleken är starkare än döden! Inget kan ta ifrån mig kärleken till mina barn och till livet!

Ha en fin söndag nu allihopa.

Kommentera

Kategorier

