Skrivet av: Tuija | 17 maj 2009

Vägbeskrivning

Var i Norrköping i fredags med mamma. Skulle förklara för henne var en möbelaffär låg.

Jag: ”Du vet vägen till Maxi, den mindre vägen?”
Mamma: ”Mmmm, ja…”
Jag: ”Där kan man svänga till höger då kommer man till Maxi, men svänger man till vänster kommer man nånannanstans och det är dit vi ska! Någon annanstans!”

Mamma ser lite förbryllad ut, nickar till svar. Vi fortsätter med kaffedrickandet en liten stund innan vi brister ut i världens skönaste asgarv! Vilken vägbeeskrivning, och mamma som nickade och höll med. Hahaha. Skrattade så jag fick ont i magen. Skönt att kunna skratta, ger en energi och ork igen.

Har kikat ut en hörnsoffa som jag kommer att köpa. Kommer ändå spara två-mans soffan jag har…till Malla..Tilda fnissar och tycker det låter helknäppt med egen soffa till Malla! Hon håller ju med och tycker som jag att Malla faktiskt ska ha en egen säng, men ja, det är ju lite bortskämt och det kanske det är. Men så är det hemma hos oss. Malla har sin soffa och ska så ha.

Adrian har tränat karate idag. Jag var med och kikade. Var jättekul att se när han tränade med en stor grupp med många i från olika håll i landet. Han hade jättekul, men var trött här nu ikväll. Orkade inte se melodifestvialen klart med oss.

Nu ska jag ta och gå och lägga mig, och visst var det rätt låt som vann! Norges den var faktiskt bäst! Sickeen utslagning av alla andra! Kanon!

Responses

  1. Hej Tuija!
    Tack för ditt besök! Visst var han bara så bra??

    Nu ska jag också gå och lägga mig.

    Godnattkramen

  2. Han var jo kjempebra gutten fra Norge.

    Klem fra Rune


Kommentera

Kategorier

