Skrivet av: Tuija | 10 maj 2009

Tömmer köket

o har rivit tapeter. Norton ligger i frysen..låter ju makabert men så är det. 🙂

Såhär trevligt *suuuck* ser det ut i köket just nu. Håller på och tömmer febrilt. Kommer att bli så fint sen när det är klart! Tildas rum måste också börjas fixas idag och hallen och, och, och, och 🙂Bild 316

Brorsan

Brorsan

 

Pratade med bror förut och talade om att mamma brytit armen, igen. Var ju bara tvungen att fråga honom om jag fick sätta in det här fotot på honom på bloggen och det var okey. Min bror betyder mycket för mig. Vi har en nära och bra kontakt. Han var den som åkte till Finland då i september 2002 och åkte med Matias i begravningsbilen. Så hemskt, jag förstår inte att han pallade. Hela vägen från Helsingfors till Norrköpings kapell där jag och Jukka, Matias pappa mötte upp. Tack bror för att du är den du är och för att du finns! Kram.

Mamma kommer imorgon. Hon ska vara här hos oss, så jag får pyssla om henne lite. Armen är ju bruten på två ställen.

Mamma på sin 63-års dag
Mamma på sin 63-års dag

Hon blev opererad igår och är gipsad nu och kommer så att förbli ett bra tag. Hon får låna Adrians rum. Lite synd att det blir tapetsering just den här veckan, mn mamma får helt enkelt stå ut.

 

 

Fina Malla

Fina Malla

 

Hittade ett så fint halsband till Malla, lite bredare som är så fina på vinthundar. Hade helt glömt av det. Det var min första borzoi, Goldinah, som hade det. Jag satte på Malla det, och berömde och fjantade mig och hon blev så generad så tom Tilda föll i skratt. Fin blev hon! Ska ta kort på det sen, nån gång. Ha en bra dag alla!

Responses

  1. Va kul vännen att du ska få omtapetserat!!!
    Tråkigt det där med din mamma…får mig osökt att tänka på för 5 år sen snart…haha…kommer du ihåg när vi pratade om våra mammor…bägge hade dom brutit armen..på samma ställe oxå tror jag det va…*L* Vi måste höras på luren snart….kraaaaam Anneli


Kommentera

Kategorier

