Skrivet av: Tuija | 08 maj 2009

Minnesbord

Jag har en egen plats för Matias härhemma. Där tänder jag ljus, byter änglar och gör fint. Det är inte alltid jag orkar gå till graven, då tänder jag och pysslar om härhemma.

Matias bord

Matias bord

Det första åren hade jag en stor rejäl hylla med alla minnessaker och ljus i köket. Jag behövde det då, att Matias fick ta mycket plats. Nu räcker det med detta, Matias tar stor plats härhemma fortfarande. Det var här Adrian stod och pysslade med stenarna och la dom på bordet.

Adrians stenar

Adrians stenar

På fotona jag har framme nu, som syns väl här. Där är Matias 1 år och på det andra 3 år. Det är viktigt för mig att kunna tända ljus, jag har oftast tre ljus jag kan tända. Brukar tända det andra ljuset för någon speciell ängel på en ängeldag. Det första brinner alltid för Matias. Det tredje för alla som lämnat oss kvar i jorde livet.

Visst har han gjort fint, Adrian, med stenarna?

Responses

  1. Så fint med stenarna, jag har själv ett speciellt bord i rummet där jag tänder ljus varje dag har plats för foto och änglar och flera ljuslampor där kan jag också tända ljus för andra barn.
    Där kan jag stå och prata med min dotter med tårarna rinnande. Det är tufft att sakna så.
    Ta hand om dig
    Kram
    Birgitta, Carolas mamma

  2. Det är viktigt att ha en speciell plats där man kan prata och låta tårarna rinna.

    Tack för att du kikar förbi

    Var rädd om dig
    Kramen


Kommentera

Kategorier

