Skrivet av: Tuija | 07 maj 2009

skolresa och cykeldag

Tilda åkte iväg i morse full av förväntan. Synd attvädret inte är det bästa men jag tror dom har roligt oavsett vad.

..

..

 

Imorgon har skolan sl cykeldag. Alla ska ha med sig sin cykel, så är polisen där bla och kikar igenom den. Ett bra initiativ av skolan, men jag tänker på alla dom barn som nu våndas då dom inte har någon cykel att visa upp eller ta med. Ja, det är inte längre självklart att alla barn har en egen cykel. Undrar hur skolan tänker kring det? Om inte barnens farmor och farfar köpt cyklar till barnen då vette sjutton hur det skulle ha sett ut härhemma för mina barn.  Tänk vad hemskt för en liten kille eller tjej inför morgondagen om man inte har en cykel, vilken vånda och så utanför  man ska känna sig. Usch, har gått och grunnat på det här idag och jag får ont i magen då jag tänker på alla cykellösa barn inför morgondagen till skolan.

Kommentera

Kategorier

