Skrivet av: Tuija | 01 maj 2009

Tung dag idag, fattar inte.

Gårdagen blev mycket lyckad! En kompis och jag samt hans barn var nere vid elden tillsammans. Unnade oss en pizza, mums, slapp jag stå och laga mat också, haha. Kikade fyrverkerierna vid 22-tiden, och det var hmm, pluttigt. Inte mycket till fyrverkeri, men ändå. Sedan åkte vi hem till mig, vräääkte i oss godis och kikade på film ”bedtime stories” blev det. Främmandet var kvar till ca 1 inatt. Det blev en så lyckad och rolig kväll.

Jag tog kort och sen skulle jag ”fixa nåt” med kameran – och nu hittar jag inte en enda bild!! Måste ha kommit åt något som jag inte ska komma åt. Kan ta kort men dom syns inte att dom är kvar i kameran 😦 Nää, får fråga någon kunnig en om vad jag ska göra.

Barnen åkte förut, ensam bara Balla-Malla och jag, ja Norton med. Promenixat, ätit glass, umgåtts. Har en tomhetskänsla inom mig som jag inte riktigt kan sätta ord på. Känner mig låg och ja, nu är det som ett en-plans-hus, är väl nere i källaren snart och vänder uppåt igen. Tillåter mig att vara i det som är. Gör inte för många knop just nu. Vill vara lite för mig själv men ändå inte. Saknar Matias så fruktansvärt mycket. Gråten klumpar ihop sig och jag kan inte gråta.  Kom att tänka på den här dikten, skriven av Mickes mamma, delar den med er:

Min son är död

 

Min son är död
Döden delade mitt liv
i ett före och ett efter
den natten slogs allt sönder
Min son är dödVarje dag saknar jag honom
Det som inte fick ske, skedde
det som inte kunde hända, hände
Min son är död

Tiden har lagts sig som en hinna
över smärtans öppna sår
men som förr blir det aldrig
Min son är död

Livet har förändrats
ingenting är självklart
ingenting är helt
Min son är död

Skrivet av, Micke Valladolids

mamma Marianne

Den beskriver hur det är, hur tungt det är just nu, i livet efter..

Responses

  1. Kram vännen. Tunga dagar för dig nu, skickar all tröst jag kan. Är så glad att jag inte behövt dela din erfarenhet.

  2. Vilken vacker dikt.


Kommentera

Kategorier

