Skrivet av: Tuija | 30 april 2009

Allergi, allergi

Usch, nyser och kliar i ögonen så jag håller på och blir tokig nu på  morgonen. Har tagit min allergitablett men det tar väl en stund innan den verkar. Måste vara en hel del pollen ute nu ochja, Mallas fällning gör inte saker och ting bättre. Dammsuger varje dag men det yr omkring här hemma. Snart har hon nog fällt färdigt hoppas jag, ja hon börjar se väldigt kal ut på vissa ställen, hehe.

Fattar inte att jag har så svårt att komma i säng på kvällarna! Igår kom jag i säng vid 00.30 var trött, men hittade hela tiden saker jag ville göra nu. När jag väl kommer i säng, läser en stund sen somnar jag och sover gott just nu, men just det där att TA sig i säng är det värre med. Måste  försöka skärpa mig. Å andra sidan så  är det ju snart sommarlov och då kan man vara vaken läääänge bara man inte förstör dagen efter med att sova bort en hel förmiddag. Vi ska ner och kika brasa ikväll, barnen och jag. Köpa lite lotter och ”mingla” runt, träffar alltid på folk man känner. Det kommer att bli en trevlig valborgsmässoafton för oss, jag ska laga lite god mat har jag tänkt till kvällen. Får se vad det blir för något. Barnen lediga idag som kompensation för vårsalongen igår. Trots det är dem uppe vid 8 på morgon, jag vacklade väl upp en sisådär kvart över.

Postat iväg en del foton till min moster i Finland som vi ju träffade i Helsingfors, likaså till barnens farmor och farfar, foton på dom och barnen då dom har varit här och hälsat på. Det blir nog uppskattat! Framkallade en hel drös med foton som kom nu i veckan. Är ju lite sugen att testa scrapbooking, men vet inte riktigt hur jag ska komma igång. Men man ska väl starta med att köpa ett varsitt album till  barnen och sen..vita pappersark? Lite andra attiraljer och sen..gör? Nån som testat och kan ge mig tips hur man k ommer igång? Vill göra ett varsitt album till barnen kring just Helsingfors kryssningen. Tog drösvis med kort då. Ska även ta och fixa album till dom med Matias i så småningom, där dom är tillsammans med honom, ett varsitt har jag tänkt. Har kommit på en så fiffig (*suuuck* vilket ord, fiffigt..hehe) ide, jag fotar av dom foton som vi har hemma med min digitalkamera och beställer sen utifrån det om det nu blir bra. Fotade av detta , och tyckte det blev helt okey. Har ju massor med bebisfoton på Matiasinnan digitalkamerans tid. Hoppas nån av er kan ge mig tips om hur man kommer igång med lite bookscrapping! 

Helsingforskryssning

Helsingforskryssning

Responses

  1. Hej jag är allergisk själv så jag vet hur det är med kliande ögon som svullnar och dessa nysningar som blir så jobbiga.
    Ha det så bra du kan
    Birgitta, Carolas mamma


Kommentera

Kategorier

