Skrivet av: Tuija | 14 april 2009

Kryper i mig

känner mig lite olustig till mods. Hängig idag, lite låg. Varit iväg och köpt blommor till Matias som jag ska plantera imorgon. Åka till graven..i resten av mitt liv. Graven, fixa, göra iordning, göra fint. Det enda handfasta jag kan göra för Matias, fint på graven.

Idag har det varit lite upp och ned med orken. ”Låg som ett en-plans-hus” brukar jag säga 🙂 Nå, riktigt så nere är jag inte, men låg. Ser i almanackan att Matias födelsedag närmar sig med stormsteg. Den 4 maj. 4 maj som alltid förut varit så fylld av glädje är idag……så tomt, så svårt att vara i.

Vet hur det är veckorna, dagarna innan nu i livet efter – jag mår kass, blir låg. Går liksom inte att förstå att det nu alltid ska vara såhär i livet, att han är borta från mig och den här levnaden fysiskt. Vet att han finns med oss på ett annat sätt nu, men orkar inte alltid tänka så. Ibland ger jag blanka fasen i ”andra sidan” ”han finns hos er ändå” Det hjälper inte i tunga stunder. Då är det bara ren och skär smärta som skriker i hela mig efter min förstfödda son.

Tänk 26 år skulle han bli Matias. 26 år men han blev bara 19. Så är det. Så kommer det för alltid förbli.

Barnen varit i skolan idag, första dagen efter påsklovet. Var en del trötta miner i morse, men det funkade bra, även för mig 😉 som ju också blivit van vid sovmorgnar.

Kommentera

Kategorier

