Skrivet av: Tuija | 12 april 2009

Sur mjölk, irriterad

Usch, handlade  tre liter mjölk här uppe vid ”vår” affär. För tredje eller är det fjärde gången nu är mjölken sur! Morgonkaffet var bara att hälla ut, ja jag använder ju mjölk i kaffet. Morgonhumöret inte på topp precis, har sagt till i affären tidigare och jag vet att fler är drabbade av den sura mjölken.

Plockade ner två liter, den tredje var ju öppnad, i en påse och knallar till affären och klagar (jaaaaaaaaa, jag gör det!), talar om att mjölken är sur IGEN. Vet ni vad jag får till svar???

 ”Arla har varit här och kollat, det måste vara nåt fel hemma hos dig!” Jag blev bara mållös! Sa att jag är ju inte ensam, varpå han säger att den senaste tiden har allt varit bra. Blev så j””””’lva irriterad! Till saken hör att jag har mjölk som är köpt på OKQ8, med utgångsdatum den 10 april som är bra fortfarande. Inget fel här i mitt kylskåp.

Han ger MIG ett telefonnummer till Arla! Säger att jag får ringa dit och ber mig ta med mjölken hem!!! Jag svarade att jag tar inte med mig nån sur mjölk hem, vad ska jag med den till??? Den är ju inte öppnad replikerar han. Jag säger att jag öppnade precis en liter hemma med utgångsdatum 13 april och det är ju dom här med!

Jag lämnar mjölken och är tvärsur! Idiot säger jag bara! Ska JAG betala för mjölk som jag inte kan använda och sen dessutom ringa till ARLA????? Gaaaaaaaaaaah, skitsur är vad jag är!

Kommentera

Kategorier

