Skrivet av: Tuija | 11 april 2009

Tacksam

Jag är så tacksam för livet jag har. Tacksam för barnen. Tacksam för att jag har funnit (just nu iallafall) en balans i tillvaron, en sorg-glädje över att leva.

Kärleken är den allra starkaste kraften och den ger mig kraft och energi att vilja vidare. Ge barnen dom små, det allra, allra bästa jag kan. Kärlek, omtanke, kramar, tålamod, vara tjatig hör ju liksom till, att få finnas till hands för dom.

Helsingforskryssningen var helt underbar. Stod ute på däck och tackade Matias för att han hjälper mig att orka och vilja leva i  harmoni, i trygghet och i balans.

Vi bastade och badade bubbelpool – det var en ren lisa för själen. Så avslappnade och skönt. Se barnen skratta och glädjas över att få resa iväg en sväng, få vara tillsammans vi tre. Det är så viktigt att även kunna bryta vardagen och bara få vara, det bästa är att ibland få ge sig iväg.

Tror ni inte mina barn var uppe och sjöng karaoke?? 🙂 Dom var så modiga och duktiga, ”Sommartider” var det dom sjöng, nåja fnissade sig igenom bitvis. Bio hann vi också med på båten. Det  var intensiva, härliga dagar!

Responses

  1. Så härligt att läsa att du mår bra vännen…själv mår jag bara såå dåligt nu. Kan inte sätta ord på mina känslor så som du kan…har aldrig kunnat o kommer säkert aldrig kunna heller. Tänk om jag kunde få känna den tacksamhet du känner…jag vet inte hur jag ska finna den…jag är såå mycket kvar i sorgen…saknar mitt älskade barn så vansinnigt mycket. Jaa jag vet att du saknar Matias inte alls så jag menar. Jag är bara lite avundsjuk (försöker skoja nu) på dina alla positiva härliga känslor nu…jag med vill!!!!! Kram Tuija älskar dig

  2. Fina Anneli. Du har all rätt att må dåligt. Sorgen är en evig berg och dalbana.

    Jag vet att du känner tacksamhet, trots att du kanske inte känner så just nu. Det är så svårt, så svårt att ens försöka hitta guldkornen när man är nere i berg och dalbanan. Tillåt dig att må dåligt just nu, det är ju så. Du kan inte forcera fram nån glädje eller tacksamhets – känsla just nu. Låt det vara så just nu.

    Önskar jag kunde ge dig en kram på riktigt men skickar en här med mycket styrka i.

    Jag har ju oxå ett försprån (ja..vad ska jag kalla det :-)) i sorgens vandring och har börjat lära mig dessa ups and downs. Kanske därför jag njuter i fulla drag då jag mår bra, för det kan vända så fort.
    Men vi vet ju, du och jag, att vi tar oss upp igen. Och att Cissi och Matias är med oss i allt vi gör, säger och är!

    Kraaaaaaaaaaam stor och varm till dig!

  3. Vad härligt att ni hade det så bra och att du kan njuta av det.


Kommentera

Kategorier

