Skrivet av: Tuija | 06 april 2009

Kan inte sova…

klockan visar på 4.30, jag har legat och läst, räknat får, vänt och vridit på mig. Till slut blev det ohanterligt att ens försöka sova. Nu har jag suttit vid datorn en stund, surfat runt lite bland olika bloggar.

Dessa sömnlösa nätter som kommer av och till. Tankar som far kring framtiden, rökningen, barnen och Matias..Var är han? Kände hans närvaro så otroligt starkt här förut, kunde riktigt känna hur han kramade om mig, och jag blundade och bara var i den känslan. Känslan av hans närvaro var extra stark här ikväll och jag tar tacksamt emot.

Vill så gärna tro att livet fortsätter efter döden. Att döden är är tillfällig, att han väntar där på andra sidan. När vi träffas igen kommer jag hoppa, skratta och gråta och kram, krama honom så hårt. Matias kommer att le mot mig och säga med sin lugna röst: ”Men, mamma jag var ju hemma alldeles nyss!”

Där han är existerar ingen tid. Allt är bara ett ögonblick sedan…

Responses

  1. Hej Tuija!

    Visst är det härligt att våra änglars kompisar vill umgås med oss. Jag har kontakt med flera av Andreas kompisar och det känns jättebra. Vi ska faktiskt ha en grillkväll här i maj/juni. Ser fram emot det även om man önskar att ”ängeln själv” var med.

    Ang. rökningen har jag bestämt mig:)
    20 april ska jag lägga av tvärt. Jag ska börja i en viktgrupp samma dag så jag ska börja mitt nya liv då. Håll tummarna. Massor av kramar!!!!

  2. Ja, det är så fantastiskt med dessa Matias vänner! Vi pratar också om att ha en grillkväll här i sommar! Jag tror inte dom själva ens anar hur viktiga dom är, utan dom kommer för att dom vill komma!

    Kanon med rökningen!! Jag rekommenderar dig att köpa boken ”ÄNTLIGEN icke-rökare!” av Allen Carr, den är så bra!

    Själv har jag idag bestämt mig för att vara icke – rökare!

    Givetvis håller jag alla tummar för dig!

    Kram, kram Tuija

  3. Vad bra angående rökningen, slutade själv för 17 år sedan och har aldrig ångrat det. Ha en fin vecka.

  4. Hej
    Som du har jag svårt att sova och ibland kan jag inte somna alls utan kliver upp klär mig och gör nåt annat. Tankarna går runt runt och de flesta har med min dotter att göra och den tid hon var sjuk.
    Jag vill som du tro att hon finns där för att ta emot mig den dag jag går åh, vad jag skall krama henne och tillsammans skall vi vänta på de andra som jag hoppas får leva sitt liv fullt ut till ålderns höst.
    Kram
    Birgitta, Carolas mamma

  5. Hej Birgitta!
    Vad trevligt att du har hittat hit också!

    Det var ett tag sen vi pratades vid. Dessa sömnlösa nätter är inte nådiga emellanåt.

    Kram på dig
    Tuija

  6. Jag hittade din bloggadr. på en annan sida. Trevlig att få läsa dina inlägg igen.
    Sömnlösa nätter är en pina helt klart. Man blir rent deperat ibland, finns det inga underkurer för dem? Förutom att montera en klubba ovanför sängen.
    Min dotter Carolas äldsta hund är nu snart 11 år också jag fattar inte att tiden går och liksom du kan jag aldrig acceptera det som skett bara försöka leva vidare så gott det går.
    Kram på dig och de dina
    Trevlig påsk
    Birgitta, Carolas mamma

  7. Hej!
    Har du provat kroppsscanning någon gång? Det är en mindfulnessövning som brukar fungera väldigt bra när man ska sova.

    Kram

    • Nej, jag vet inte ens vad det är! Blir givetvis jättenyfiken på vad det kan vara för något. Berätta gärna!

      Kram Tuija


Kommentera

Kategorier

