Skrivet av: Tuija | 04 april 2009

Jag pallar inte!

Mina lungor är helt åt helskotta. Ja, vet att jag inte ska gnälla och att det enbart är jag som kan förändra, jag måste alltså slut röka NU, helst igår! Haft besök idag, mycket trevligt. Promenixade uppför Ramunderberget och det är intee några få trappsteg utan MASSOR, jag trodde jg skulle dö. Fick ju ingen luft, flåsande, stånkade mig uppför och det tog bara stopp med andningen. Kondis har jag ju lite iallafall, menar promenerar ju med Malla osv, så jag kan inte skylla på det utan det är helt baserat på rökningen! Jag vet det och så är det!

Pratade med bror härromdagen och han har hållt upp och jag känner mer o mer att det här håller inte! Har en bok hemma spm tydligen ska vara jättebra, ”Äntligen rökfri” ska börja läsa den igen…

Vilket väder ute! Kanon, har njutit av dagen idag ute i strålande sol. Äntligen kommer värmen.

Åhh, barnens farmor och farfar var här och har köpt cyklar till Tilda och Adrian!! Jag blev så tacksam då jag har gruvat mig för hur jag ska lösa just cykelfrågan! Inga dåliga cyklar, Adrians är sprillans ny och Tildas är i princip ny. Kanoncyklar!! Är så glad och tacksam över att dom finns i barnens liv och att dom hjälper barnen, som nu med cyklar.

*suuuuuuuuuuck* måste hämta andan känns det som. Snart ska jag göra natt här, är trött har varit ute mycket idag.

Responses

  1. Ramunder????????
    Det låter bekant!
    Var bor du någonstans Tuija?

    • Söderköping i Östergötland. Tror det finns nåt som heter Ramberget i Göteborg..?

      Kram

  2. Jag hoppas verkligen att du klarar av att sluta med cigarretterna. Jag slutade själv för 17 år sedan när jag började vänta mitt andra barn. Hade då rökt i 20 år. Kram, håller tummarna för dig.

  3. Det är bra gjort! Hur gjorde du? Slutade tvärt eller trappade ner?

    Jag har börjat läsa boken ”Äntligen icke rökare” och där ställs frågan varför VILL du röka? Och jag vill ju inte.. Boken är bra, mycket bra!

    Kram

  4. Jag flyter med på temat här:
    Klart att du ska sluta röka! Du ska ju vara rädd om din kropp. Den är ju mer sårbar än tidigare och har inga marginaler att klara av det giftet.
    Det finns så många bra sätt att sluta röka på nu förtiden. Kontakta din vårdcentral så hjälper de dig.

    Jag tror på dig!!

  5. Då förstår jag, själv bor jag i Kisa i Östergötland!


Kommentera

Kategorier

