Skrivet av: Tuija | 21 mars 2009

Hmmmm, undrar

hur man lägger in en låt här? Någon som vet och kan hjälpa mig?

Nu har barnen åkt, ensam hemma med Malla och Norton, pippifågeln.

Hade en så trevlig kväll här igår då Matias kompisar var här. Härligt att träffa dom och höra lite hur deras liv är. Barnen var inne hela tiden och tyckte det var så roligt också. Ja, dom minns Matias kompisar vi har ju haft kontakt löpande sas.

Guitar Hero åkte en av killarna på att spela 🙂 Fick hem mina resårbottnar igår och Tildas skrivbord. Passade ju bra då jag fick hjälp med att bära ut dom gamla och sätta in det nya av killarna. Man får väl passa på, eller hur?

Ska lägga mig och läsa en stund, slappa ta det lugnt, promenera mad Malla, prata med Norton som kvittrar så glatt. Länge sen jag var helt ensam hemma, känns lite, konstigt fritt.

Återkommer säkert här under dagen.

Förresten det har jag funderat på med, hur får man läsare hit? Skriver ju mycket för min egen skull men visst är det roligt om andra läser det man skriver, det är väl det som är en del av vitsen med att ha blogg?

Responses

  1. Godmorgon Tuija.

    Ett litet ps. dom 3 ägg som kom den 15 februari tar vi bort nu, både Kurt och Mannfred har ledsnat så dom var obefruktade även denna gång.

    Att få fler läsare kan du få genom att pinga olika ställen, gå med på olika blogglänkningssidor där du lägger in din länk, du kan lägga till din blogg till Facebook tex med denna applikation, http://apps.facebook.com/flogblog/. Om du lägger till flogblog så välja att bara några rader av ditt inlägg syns så att dom måste klicka sig vidare hit för att läsa allt. Du behöver hålla redan på din länk till din feed, https://tuijaeklund.wordpress.com/feed/, eftersom dom flesta sådana sidor vill ha din feedadress.

    I Movabletype lägger in sidorna man vill pinga till så att det görs automatiskt, hur det funkar i WP vet jag inte men Jerry pingar olika sidor så det kan han säkert hjälpa dig med.

    Ha en fin söndag från ett soligt Kungsängen.


Kommentera

Kategorier

