Skrivet av: Tuija | 20 mars 2009

fabulos

Åh, fick den här idag och blev så glad! Tack Leena! Hade lite svårt med att fatta hur jag skulle få in den här! Men jag lyckades. Nu ska jag då finna 10 personer som jag vill ge den till. Hinner inte just nu så jag gör det lite senare.

Ska kasta mig i duschen och sen ska jag iväg på ett möte angående barnens stöd/kontaktfamiljer. Dom åker till sina familjer varannan helg samt en gång i veckan. Dom träffar inte sin pappa alls – tyvärr! Han har inte hört av sig till dom sedan juli 2007. Förstår inte hur man kan göra så mot barnen! Det är en smärta dom har, barnen att inte ha sin pappa närvarande. Jag kan inte begripa, hur, varför och hur man är funtad då man aktivt väljer bort sina barn! Tycker det är för jävligt på ren svenska. Barnen behöver ju sin pappa, mer än nånsin speciellt efter Matias död. Matias var ju så mycket mer än en bror för dom.

Ja, men så är det. Barnen pratar om sin pappa ibland. Adrian hade blivit retad i skolan av nån som hade sagt: ”Din pappa har gift sig och har nya barn nu!” Det kändes inom liten Adrian. Han var så ledsen och undrande. Han frågade mig men jag vet ju inte. Frågade sen deras farmor och farfar och ja, han har gift sig inga barn än iallafall. Snacka om att barnen blev ledsna och besvikna då dom inte ens fick veta att han skulle gifta sig.

Farmor och farfar har dom mycket bra kontakt med, det känns kanonhärligt. Det är så viktigt för barnen. Oj..kanske ska man inte skriva så öppet om det här pga..? Äsch jag klickar iväg detta.

Responses

  1. Hej Tuija!
    Jag vill också dela ut denna utmärkelse till dig.
    Ser att du redan fått den hihi…
    Kram Lotta


Kommentera

Kategorier

