Skrivet av: Tuija | 16 mars 2009

Malla och jag

Har promenerat till Matias idag, vi lunkar som två gamla tanter där vi går genom skogen. Vädret är underbart, jag kikar fter tussilagon men kan inga se. Snödroppar ser jag. Undrar om Malla börjar höra dåligt eller om det bara är som det ska, dvs knäck i öronen då hon är lös?

Fina, vackra Balla-Malla. När vi kommer till Matias så gör hon som hon brukar, hon lägger sig ner och bara är. Hon kikar på mig, följer allt jag gör med uppmärksam blick. Hon vet så väl. Hur många gånger har vi inte stått här, h on och jag? Hur många  gånger har jag inte gråtit högt och förtvivlat och hon bara finns vid  min sida. Undrar om hon blir besvärad eller generad då jag gråter högt, högt ibland..Vimsa, älskade vackra Vimsa hon kom alltid till mig då jag grät, puffade på mig och stack sitt huvud under min arm.

Malla kommer inte, hon bara är vid min sida. Älskade fina vackra vovvar. Dom har hjälpt mig så mycket i sorgen med att finnas där. Vimsa springer nu vid regnbågens bro tillsammans med Matias är hon.

Tårlöst och lugnt idag. Jag fixar det jag ska, sen traskar vi hemåt igen. Malla hör tammesjutton dåligt! Nåt annat kan det ju inte vara?? Hon kommer efter mig, stannar, nosar och bara är när jag traskar vidare. Jag får kalla på henne både en och två gånger innan hon kommer rusande. Hon rör sig som en valp när hon springer. Emellanåt lufsar hon fram, råkar snubbla och DET är ju helt under hennes värdighet. Hon är ju värdig min dam, lite förmer än andra hundar tycker hon och det är hon ju, enligt mig också. 🙂

Vid affären (vår närbutik på området, binder henne aldrig någonannanstans) lägger jag bara kopplet utmed en bänk – det ser festligt ut, då hon ju iinte rör sig ur fläcken utan tror att hon är bunden! Det ser onekligen jättekul ut!

10 år är hon Damen. Det är en relativt hög ålder för en borzoi, jag hoppas hon har några  år kvar här i livet med oss.

Ja, just det om ni undrar över den konstiga huvudbilden så är det den här det ska vara. Tänker att där står dom,  Goldinah och Pajahz  (har haft 2 innan Vimsa och Malla) och väntar, där i ljuset kom Matias!

borzobild1

Responses

  1. vilken otroligt vacker bild. Ja vimsa var en otrolig hund. minns när hon och jag satt i din soffa och åt smörgåstårta. Hon åt från munnen på mig. kram från marie-anne mamma till Marcus 82-02 alltid älskad alltid saknad

    • Ja, Vimsa var en otrolig hund! Vill tro att hon och Matias busar rejält där i Änglarnas stad. Goldinah min första borzoi, var också en mycket speciell dam. Hon höll ordning och reda på det mesta, kunde vara en riktig surbulle emellanåt.

      Pajahz som namnet antyder var en riktig pajas. Minns då han smet ut genom ytterdörren, öppnade dörren själv och spran ner till Willys! hahaha.

      Det är ena riktiga glädjekällor våra bästa vänner hunden!
      Kram

  2. Hej fröken. Du måste ändra storlek på tjejernas och Matias bild enligt angivet mått som står där du kan ändra huvudbilden.

    Ett tips, skapa kategorier till dina sidor (dom som du har i huvudet) tex för dikter skapar du en katagori som heter dikter och då kan du skriva massor med olika dikter som alla koms åt via diktknappen i huvudet. Detsamma kan du göra med dina andra sidor.

    För bloggen kan du skapa kategorier och ha det organiserat i kategorier.

    Du har kommit långt genom att testa dig fram.

    Skönt att du haft en fin dag.

    Kramar Carina


Kommentera

Kategorier

