Skrivet av: Tuija | 10 mars 2009

Dagen idag är en märklig dag

Den är din! Minns inte hela men tanken gick iallafall till den dikten då jag skullebörja skriva. Ska rota fram hela den när tid finns.

Varit iväg och köpt lite blommor – känns roligt att fixa lite i fönstren. Köpte ju bättre begagnade köksmöbler i förra veckan och det är ett helt annat kök!! Så skönt att få ”nytt”.

Gick en mycket rask promenad igår med Malla, följde Adrian till träningen och sen skulle han få skjuts hem. Och jag gick, jisses vad jag gick fort, fort, fort. Rensa ur skallen och vikten..Mmmm, den ska man inte prata om ens. Behöver gå ner några kilo, hur många talar jag inte om :-).

Tilda och jag satt och kikade på film, ”Hitler” kikade bara första delen, den är 3 timmar lång. Så fruktansvärd masspsykos, så hemskt det var. Att en enda person kunde göra så. Det goda tystnade totalt. Fan, vilket lidande!

Har haft ont i ryggen ett tag nu, vet inte om det är att jag är spänd i axlar och rygg. Ont gör det iallfall, mest på kvällarna. Värken kryper ner i ena benet. Känns nästan som ischias. Har haft besvär med det tidigare, men det var typ 100 år sedan.

När Matias var liten bara 3-8 veckor gammal hade jag världens värk! Fick rulla mig ur sänge, och häva mig upp jämsmed hans spjälsäng. Ja, det gick det med, min mamma och Matias pappa förstås, hjälpte mig när det var som överjävligast.

Dax att krypa i säng. Ja, jag håller på och ska lära mig detta. Försökte precis ändra vad sjutton heter det nu då?? Sidhuvudsbild?? Och ja resultatet blev ju onekligen VÄLDIGT knepigt, ska ändra imorgon och se hur mycket jag hinner sitta här och ändra. Och försöka lära mig då!

Förresten, hahaha, jag vet inte ens vad min blogg heter?? Är det tuijaeklund´s Blogg.se – eller????

Responses

  1. Dagen i Dag

    Dagen idag är en märklig dag
    Den är Din
    Dagen igår föll ur Dina händer
    Den kan inte få något annat innehåll än Du redan gett den

    Dagen i morgon har Du inte fått något löfte om

    Men dagen idag har Du,
    det är det enda Du kan vara säker på
    Den kan Du fylla med vad Du vill
    Använd Dig av det

    Idag kan Du glädja en människa
    Idag kan Du hjälpa en annan
    Idag kan Du leva så, att kanske en annan ikväll kan tacka
    Dig för att Du finns till

    Dagen idag är en märklig dag
    Den är Din.

    Nu slipper du leta.

    Kram från

    Carina

    • Tack! Den är så fin och bra tycker jag!!

      Än en gång, tack så mycket!
      Kramen


Kommentera

Kategorier

